جان‌باختن دو سالمند رفسنجانی در اثر ابتلا به اُمیکرون/ هیچ‌کدام واکسن دریافت نکرده بودند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از فوت دو سالمند بالای ۸۰  سال در اثر ابتلا به امیکرون طی دو روز گذشته خبر داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از فوت دو سالمند بالای ۸۰  سال در اثر ابتلا به امیکرون طی دو روز گذشته خبر داد.

به گزارش صدای زرند، احمد جمالی‌زاده صبح امروز ۱۸ بهمن در جمع خبرنگاران در رابطه با فوت این دو سالمند اظهار کرد: متأسفانه طی دو روز گذشته،  دو نفر از همشهریان رفسنجانی که سالمند بالای ۸۰ سال بودند در اثر ابتلا به اُمیکرون جان خودشان را از دست داند و متأسفانه این افراد هیچگونه واکسنی علیه کرونا دریافت نکرده بودند.

 دکتر جمالی‌زاده درباره تأثیر تزریق واکسن در برابر ابتلا به اُمیکرون گفت: کارشناسان بهداشتی و درمانی همچنان واکسیناسیون را عاملی منع کننده از مرگ ‌ومیر و بستری‌ شدن در اثر ابتلا به امیکرون می دانند. لذا کسانی که اقدام به تزریق واکسن نکرده‌اند حتماً در سریع‌ترین زمان، واکسن را دریافت نمایند و دریافت نوبت سوم واکسن هم برای کسانی که نوبت های اوّل و دوّم را دریافت کرده اند ضروری است چرا که هر چه میزان آنتی بادی و مصونیت در برابر ویروس بیشتر باشد، احتمال ابتلای خفیف ‌تر بالاتر است.

 وی یادآور شد: تاکنون بیش از ۲۶۱ هزار واکسن نوبت اوّل، بیش از ۲۳۳ هزار واکسن نوبت دوّم و بیش از ۷۴ هزار نوبت سوّم در رفسنجان تزریق شده است.

انتهای پیام/