امام جمعه زرند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته عنوان کرد؛

لزوم توجه به حقوق عامه مردم زرند تا حمایت از حقوق مصرف کننده / مدیران شهرستان زرند شفافیت را در دستور کار خود قرار دهند

امام جمعه زرند از مدیران شهرستان خواست تا شفافیت را در دستور کار خود قراردهند وتولید ومیزان درآمدی که وجود دارد و اینکه در کجا هزینه شده وآن مقداری که به سطح شهرستان اختصاص داده می شود را به اطلاع مردم برسانند.

امام جمعه زرند از مدیران شهرستان خواست تا شفافیت را در دستور کار خود قراردهند وتولید ومیزان درآمدی که وجود دارد و اینکه در کجا هزینه شده وآن مقداری که به سطح شهرستان اختصاص داده می شود را به اطلاع مردم برسانند.

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام والمسلمین شجاعی در خطبه این هفته شهرستان زرند ضمن توصیه وسفارش نمازگزاران به رعایت تقوی الهی با تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: دهه فجر فرصت مناسبی است تا دستاوردهای انقلاب اسلامی را به ویژه برای نسل جوان بیان کنیم.

کسانی که دوران سیاه پهلوی را درک کرده اند شاهدان زنده آن اتفاقات تلخ هستند:

خطیب جمعه زرندتصریح کرد:کسانی که آن دوران سیاه قبل از را درک کرده ودیده اند که رژیم منحوس پهلوی چه بر سر این مردم و این کشور و سرمایه های این مملکت آوردند امروز شاهدان زنده آن وقایع تلخ هستندوباید این دوران خفقان را برای دیگران به ویژه نسل امروز جامعه بیان کنند.

وی گفت: در رژیم سابق بالاترین سطوح مدیریتی ما حلقه به گوش مستکبرین و آمریکا بودند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران از استقلال برخوردار ودر عرصه بین المللی دارای اقتدار هستیم.

صنعت خودرسازی ما نتوانسته است رضایت عمومی افراد جامعه راجلب کند:

حجت الاسلام شجاعی با بیان اینکه این انقلاب دستاوردهای فراوانی در حوزه ها و ابعاد گوناگون فرهنگی ،اجتماعی، سیاسی واقتصادی داشته است، اظهار داشت: در کنار همه این عزتی که خلق شده و خدماتی که ارائه شده و پیشرفت ها و توسعه هایی که انجام گرفته ، نقاط ضعفی هم وجود دارد که باید آنها را هم ببینیم.

امام جمعه زرند با اشاره به انتقاد به جا وسازنده رهبر معظم انقلاب درحوزه صنعت خودرو ولوازم خانگی تصریح کرد: متاسفانه در حوزه صنعت خودرو و لوازم خانگی و برخی دیگر از حوزه ها که رهبر معظم انقلاب بیان کردند، از جمله کاهش کیفیت، افزایش قیمت ما انتقادات جدی را هم داریم وآن این است که متاسفانه تولید داخلی با توجه به حمایت همه جانبه در این زمینه نتوانسته است رضایت عمومی افراد جامعه را جلب کند که یک نقطه ضعف برای ماست.

نتیجه عدم توجه ونظارت؛ نادیده گرفتن حق مصرف کننده است

خطیب جمعه زرند در ادامه بیانات خود یکی از مهمترین ارکان وعناصرتاثیرگذار در تقویت وتحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را ، حمایت از تولیدکننده داخلی برشمرد و اذعان داشت: متاسفانه آنچه که باعث شده است تا ما نتوانیم به آن نقطه ایده آل مورد تصوربرسیم حمایت بدون نظارت بر تولید داخل بودکه نتیجه این عدم توجه و نظارت این بود که حق مصرف کننده نادیده گرفته شد.

هزاران خودرو به بهانه های مختلف در پارکینگ های شرکتهای خودرو سازی دِِپو شده است:

وی اظهار داشت: همه دستگاه ها و ارگان ها وظرفیت ها برای حمایت از تولیدداخل بسیج شدند اما برخی از تولیدکنندگان ما محتکر شده اند ومی بینیم که به بهانه های مختلف چند هزار خودرو در پارکینگهای شرکت های خودروسازی دپو شده است و اجازه توزیع و فروش آنها صادر نمی شود و چون نظارتی صورت نگرفته است،به اندک بهانه ای که فلان قطعه بر روی آن قرار نگرفته است بازاری برای احتکار باز شده ویک حاشیه امن ایجاد شده است تا خود این تولیدکنندگان وارد عرصه دلالی شوند که اجازه نمی دهند خودرودر سطح کشور برای فروش عرضه شود.

امام جمعه زرند با بیان اینکه در حوزه لوازم خانگی هم همین اتفاق افتاد،اذعان داشت: زمانی که حضرت آقا فرمان دادند لوازم خانگی از خارج کشور وارد نشود برخی از تولیدکنندگان سودجو این فرصت را برای افزایش چند برابری قیمت ها بهانه کردند.

یکی از وظایف دولت مردمی حمایت از حقوق مصرف کننده است:

خطیب جمعه زرند تاکید داشت: یکی از بزرگترین وظایف و رسالت هایی که بر عهده دولت مردمی که با این شعار روی کار آمده است ،حمایت از حقوق مصرف کننده ها است.
وی گفت: اینکه ما صرفاً از تولید کننده حمایت کنیم و توجهی به مصرف کننده نداشته باشیم،منصفانه نیست وقطعا از عدالت به دور است ونتیجه آن اختلاف طبقاتی می شود که روز به روز افراد سرمایه دار سرمایه دارتر وثروتمندان،ثروتمندتراما اقشارمحروم،محروم تروضعیف ترمی شوند واین یعنی نادیده گرفتن حقوق مصرف کننده.

باید به توجه به حقوق عامه مردم شهرستان توجه شود:

وی با شاره به موفقیت های خوبی که در شهرستان کسب شده است اظهار داشت: آنچه که در شهرستان باید به آن توجه شود حقوق عامه مردم است.

شجاعی تصریح کرد: تولیداتی که صورت می گیرد وسرمایه هایی که با همت و تلاش مدیران و مسئولان و پیگیری متولیان تولید صنعت و معدن کارخانه ها رقم می خورد باید خودش را درکف جامعه نشان دهدو به نفع مردم تصمیم گیری شودو دنبال خدمت صادقانه به مردم باشیم.

بهره مندی همه شهروندان از حقوق دولتی:

خطیب جمعه زرند افزود: در حوزه کارآفرینی و اشتغالزایی خدمات خوبی صورت گرفته است وافراد فراوانی از رهگذر این کارخانه ها به کار گرفته و معیشت آنها سامان پیدا کرده است که جای خوشحالی است امانباید به این شش یا ده هزار نفری که در این کارخانه ها مشغول شده اند دلخوش باشیم.

وی ادامه داد: مجموعه های صنعتی که ما داریم تقریباً ۰۴ هزار نفر را پوشش دادند اما هنوز صد هزار نفر دیگر در این شهرستان داریم که اینها باید از حقوق دولتی بهره مند شوند.

مدیران شهرستان شفافیت را در دستور کار خود قرار دهند:

امام جمعه زرنداز مدیران شهرستان خواست تا شفافیت را در دستور کار خود قراردهند وتولید ومیزان درآمدی که وجود دارد و اینکه در کجا هزینه شده وآن مقداری که به سطح شهرستان اختصاص داده می شود را به اطلاع مردم برسانند.

حجت الاسلام شجاعی تاکیدداشت:همه مدیران و مسئولین و مردم شهید پرور و انقلابی شهرستان درحوزه مسئولیت های اجتماعی که عهده دار ارائه خدمات شهری به مردم هستندوهمچنین حوزه های مختلف عمرانی ،فرهنگی، مذهبی و اجتماعی باید آنچه را که انجام می دهد بصورت مستندبه اطلاع عموم برسانند .

شجاعی اذعان داشت: باید در قبال آن سرمایه هایی که استخراج می شود خدمات بیشتر و بهتری به مردم ارائه شود چرا که دانستن حق مردم است ومردم باید بدانند این سرمایه عظیمی که از بیت المال هزینه می شود ، اموال عمومی است وچه نتیجه و خروجی برای مردم دارد.

انتهای پیام/