رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان:

تعداد بیماران سرپایی در استان ۴ برابر شده است / مردم فقط در زمان ضروری به بیمارستان مراجعه کنند

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با بیان این‌که آمار مبتلایان به کووید 19 در استان رو به افزایش و تعداد بستری‌ها نسبت به هفته‌ی قبل دو برابر شده است، گفت: در حال حاضر نزدیک به 600 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که تست تشخیصی 40 درصد آن‌ها مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با بیان این‌که آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان رو به افزایش و تعداد بستری‌ها نسبت به هفته‌ی قبل دو برابر شده است، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۶۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که تست تشخیصی ۴۰ درصد آن‌ها مثبت بوده است.

به گزارش صدای زرند، حمیدرضا رشیدی‌نژاد با بیان این‌که تعداد بیماران سرپایی نسبت به سه هفته قبل، چهار برابر شده است و تست تشخیصی کرونای ۶۰ درصد آن‌ها مثبت است افزود: در حال حاضر ۶۱ بیمار کرونایی در بخش‌های ICU و ۲۰ نفر تحت ونتیلاتور بستری هستند.

وی ۱۶ بهمن ماه در جلسه‌ی ستاد مقابله با کرونای استان کرمان گفت: شهرستان‌های کوهبنان، زرند، کرمان، رفسنجان، انار، سیرجان، بافت، رابر، جیرفت و فهرج در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی ادامه داد: شهرستان‌های بردسیر، بم، عنبرآباد، کهنوج، رودبار جنوب، قلعه‌گنج و منوجان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های راور، شهربابک، ارزوئیه، فاریاب و ریگان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان روند واکسیناسیون را کم دانست و بیان کرد: افرادی که علایم سرماخوردگی شامل گلو درد، آبریزش بینی، تب، بدن درد و … دارند، اولین تشخیص آن اومیکرون است و بیمار با ۵ روز استراحت بهبود پیدا می‌کند و درخواست داریم که مردم به کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز جامع سلامت که آمادگی پذیرش بیماران دارند و بیماران به بیمارستان‌ها سرازیر نشوند و فقط در زمان ضروری به بیمارستان مراجعه کنند.

رشیدی‌نژاد با توصیه‌ی به مردم برای تزریق واکسن، افزود: در حال حاضر در کل استان ۴ میلیون و ۷۶۲ هزار و ۶۸۶ واکسن تزریق شده است که از این تعداد بیش از ۲ میلیون ۲۰۰ هزار نفر دوز اول و بیش از یک میلیون ۹۵۱ هزار نوبت دوم و ۶۱۰ هزار و ۵۱۱ نفر (معادل ۲۴ درصد جمعیت هدف) دوز سوم را تزریق کرده‌اند.

وی در ادامه‌ از آمادگی استان در راستای پیشگیری و درمان خبر داد و اظهار کرد: بیمارستان‌های استان و قرارگاه شهید سلیمانی آمادگی لازم را دارد و بر حسب شرایط، آمادگی افزایش مراکز درمانی و پرسنل را داریم و همچنین هماهنگی بین دانشگاه‌های مستقر در استان ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با تاکید بر این‌که همه‌ی درخواست‌ها و تصمیمات باید ذیل تصمیمات ستاد کرونا باشد، گفت: طبق تجربۀ کشورهای دیگر اوج اومیکرون ۳ تا ۵ هفته است که دو هفته‌ی آن گذشته است و امیدواریم تا قبل از عید وضعیت پایداری پیدا کنیم.

انتهای پیام/