به همت میراث فرهنگی و جهادکشاورزی زرند/

دومین جشنواره ی بزرگ روستایی و عشایری در راه است

در نشست هماهنگی دومین جشنواره ی بزرگ روستایی و عشایری که در اداره جهادکشاورزی برگزار شد؛ این جشنواره از 12 بهمن ماه به مدت هفت روز با برنامه های متنوع برگزار می گردد.

در نشست هماهنگی دومین جشنواره ی بزرگ روستایی و عشایری که در اداره جهادکشاورزی برگزار شد؛ این جشنواره از ۱۲ بهمن ماه به مدت هفت روز با برنامه های متنوع برگزار می گردد.

به گزارش صدای‌ زرند، رضا محمدی مدیر جهادکشاورزی زرند با اعلام اینکه تمام ظرفیتهای جهاد کشاورزی برای حمایت از تولیدات روستایی و عشایری در این جشنواره بکار گرفته خواهد شد افزود: طی تفاهم نامه‌ای که با میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی داریم تلاش خواهیم کرد جشنواره‌های روستایی را به جدیت پیگیری کنیم چرا که به نتایج آن در توانمندسازی روستاها از مناظر مختلف کشاورزی گردشگری عشایری صنایع دستی و مشاغل خانگی ایمان داریم.

رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی زرند هم گفت: اداره ی جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی در دهه ی فجر اقدام به برگزاری جشنواره ی یک هفته‌ای با حضور فعالان بخش تولیدات خانگی و صنایع دستی از سراسر شهرستان خواهند کرد.

دبیر ستاد زرند شهر جشنواره های ایران افزود: تعدادی از شهرستانهای استان نیز برای حضور و اجرای برنامه های سنتی مناطق خود از جمله بازیهای بومی و موسیقی‌های سنتی روستایی در این رویداد دعوت شده اند.

اسلامی افزود: به تدبیر مدیر محترم جهادکشاورزی، اتفاق بزرگ دیگری هم در شرف وقوع است و آن بحث راه اندازی بازارچه ی تولیدات روستایی عشایری و نیز فروشگاه دائمی تولیدات و صنایع دستی روستاهاست که می‌تواند گام بزرگی در رونق تولیدات داخلی بردارد.

انتهای پیام/