برداشت شن‌های دهزوئیه همچنان ادامه دارد!

به رغم طرح موضوع در شورای حفظ حقوق بیت المال برای عدم برداشت بی رویه از شنزارهای دهزوئیه ؛متاسفانه برداشت بی رویه از این مجموعه ی طبیعی بکر همچنان ادامه دارد.

به رغم طرح موضوع در شورای حفظ حقوق بیت المال برای عدم برداشت بی رویه از شنزارهای دهزوئیه ؛متاسفانه برداشت بی رویه از این مجموعه ی طبیعی بکر همچنان ادامه دارد.

به گزارش صدای زرند، رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرند در گفتگو با این پایگاه خبری ضمن اشاره به مطلب فوق گفت: وقتی از افرادی که مشغول کار هستند سوال می کنیم در پاسخ می گویند ما طبق مجوز در حال کار هستیم.

محمد اسلامی گفت: ساعتی قبل گزارشی از سوی تعدادی از طبیعت گردان به من رسید که بلافاصله به این منطقه عزیمت کردم و متوجه درستی این گزارش ها شدم منتهی به تنهایی نمی توان جلوی اینکار را گرفت و میطلبد که دستگاههای مرتبط به کمک بیایند.

رییس میراث زرند افزود: بنظر می رسد هنوز اداره صمت پیرامون چگونگی و تعداد صدور مجوزها که در حاشیه ی نشست شورای حفظ حقوق بیت المال از سوی دادستان محترم مطرح شده بود هنوز اقدامی انجام نداده است و از طرفی این موضوع با نگاه ویژه جناب دکتر بلوچ زاده در جلسه ی حفظ حقوق بیت المال مطرح شد که نشان از اهمیت بالای این موضوع دارد.

اسلامی در پایان ضمن اعلام اینکه مناطق گردشگری طبیعی از جمله ی مناطق عمومی و حقوق بیت المال محسوب می شود گفت: در حال حاضر یک سرمایه گزار در حال اخذ موافقت اصولی برای ایجاد کمپ در این منطقه است و انتظار داریم دستگاههای مرتبط نسبت به صدور مجوز و واگذاری آن تسریع نمایند.

رییس میراث افزود: دلیلی نمی‌شود که چون سرمایه گزاری معرفی نشده پس باید منطقه را نابود کنند با اینحال پروسه‌ی واگذاری منطقه زمانبر است و امیدوارم تا زمان استقرار کمپ، این منطقه حفظ گردد.

رئیس میراث و گردشگری و صنایع دستی بار دیگر از حمایت دستگاه قضایی نسبت به حوزه های گردشگری صنایع دستی و میراث فرهنگی قدردانی کرد.

انتهای پیام/