تلاش فنی و حرفه ای زرند برای جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای زرند از برگزاری دوره های آموزشی به منظور خود اشتغالی برای جلوگیری از مهاجرات جوانان به شهر خبر داد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای زرند از برگزاری دوره های آموزشی به منظور خود اشتغالی برای جلوگیری از مهاجرات جوانان به شهر خبر داد.

به گزارش صدای زرند، مهرداد مداحی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای زرند در بازدید از فعالیت تیم‌های سیار آموزش فنی و حرفه‌ای در روستا‌های خالق آباد و علی آباد این شهرستان به عملکرد خوب آموزش فنی و حرفه‌ای در روستا‌های زرند اشاره کرد و گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان زرند در زمینه فعالیت صنایع و معادن، طی چهار سال گذشته با هدف توانمند سازی زنان روستایی، ایجاد زمینه اشتغال خانگی و فعالیت اقتصادی بانوان در کنار خانواده به ویژه افراد آسیب دیده و تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی، برنامه منظم آموزشی در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته او، این طرح نتایج مثبتی را به دنبال داشته است؛ به طوری که امروز شاهد خوداشتغالی بانوان خانه دار در روستا‌ها هستیم.

مداحی می‌گوید: هنوز در این زمینه به حد مطلوب خود نرسیده ایم و تا نتیجه ایده آل فاصله داریم؛ لذا برای رسیدن به نتیجه نهایی و تحقق آن، به تغییر نگرش و نهادینه کردن فرهنگ کار و خود اشتغالی در بین خانواده‌ها به ویژه بانوان و همدلی سایر دستگاه‌های مرتبط با اشتغال، شورا‌های اسلامی و دهیاران نیاز است.

او به مهاجرت روستاییان به شهر اشاره کرد و گفت: در بسیاری از روستاها، اهالی هنوز اکثریت نیاز‌ها و خدمات خود را از بیرون از روستا تامین می‌کنند؛ در حالیکه جوانان پسر و دختر در همان روستا‌ها به دلیل بیکاری و درآمد اقتصادی پائین، گرایش مهاجرت به شهر‌ها را دارند.

به گفته رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای زرند، با شناسایی این مشاغل، بستر‌های فراوانی به منظور خوداشتغالی در خود روستا وجود دارد و بدین ترتیب، از مهاجرت جوانان به سمت شهر و روی آوری آن‌ها به سمت مشاغل کاذب جلوگیری می‌شود.

مداحی می‌گوید: امیدواریم با همدلی مردم و تعامل همه دستگاه‌های دخیل، شاهد گسترش فعالیت جوانان در مشاغل خرد و خانگی و سایر مشاغل صنفی و حتی صنعتی باشیم.

انتهای پیام/