یادداشت - سید صادق حسینی/

بزرگترین خواسته از شهردار جدید زرند

بعد از نشستن شهردار جدید زرند بر مسند قدرت، پایگاه خبری صدای زرند از یکی از فعالان صنفی زرند این پرسش را مطرح کرد، «بزرگترین خواسته شما (حوزه اصناف) از شهردار جدید زرند چیست؟» که وی جوابیه ذیل را برایمان ارسال کرده است که امیدواریم مورد توجه شهردار جدید زرند قرار گیرد.

بعد از نشستن شهردار جدید زرند بر مسند قدرت، پایگاه خبری صدای زرند از یکی از فعالان صنفی زرند این پرسش را مطرح کرد، «بزرگترین خواسته شما (حوزه اصناف) از شهردار جدید زرند چیست؟» که وی جوابیه ذیل را برایمان ارسال کرده است که امیدواریم مورد توجه شهردار جدید زرند قرار گیرد.

صدای زرند – سیدصادق حسینی: تبریک به شهردار محترم و امیدواریم که ایشان با توکل بر خداوند در خدمت به بندگان خدا در حیطه وظایف گسترده شهرداری موفق باشند. بنده به عنوان یک شهروند از شهردار محترم جهت داشتن شهر زیبا با اقتصاد پویا، جهت آرامش و رفاه شهروندان چند خواسته دارم که عرض می‌کنم.

۱- رابطه بین فعالین صنفی و اقتصادی با شهرداری بسیار تیره می‌باشد، در بهبود این رابطه که به آبادانی و توسعه شهری می‌انجامد کوشا باشند. در سال‌های اخیر یکی از دلایل عقب‌ماندگی ساختار شهری همین رابطه بدون اعتماد بوده است. در شهر صنعتی زرند شاهد عدم احداث ساختمان‌های تجاری همگام با نیازهای شهروندان هستیم و عدم مشارکت شهرداری با واحدهای صنفی در زیباسازی نماها و پیاده‌روها و بازار و… باعث وضعیت نامناسب بصری شهر گردیده است.

۲- شهردار محترم با توجه به سابقه که داشته‌اند تمام مسائل شهرداری و نیروها و بودجه، مشکلات حقوقی با شهروندان، گلو گاه‌های فسادخیز، اموال شهرداری، حق و حقوقی که شهرداری نتوانسته از افراد حقیقی و حقوقی دریافت نمایید را می‌دانند و إشراف کامل دارد. لذا توقع شهروندان از ایشان این است که سریعاً جهت رفع این مسائل اقدامی عاجل بنماید و شفاف و سریع در این خصوص مشکلات را با شهروندان در میان گذارد و بازار شایعه و جوسازی‌ها را برچیند.

۳- زرند یکی از شهرهای صنعتی و رو به توسعه کشور است؛ اما متاسفانه از نظر زیرساختی بسیار عقب‌مانده‌است تا جایی که حتی از جزیی‌ترین امکانات رفاهی از بسیاری از شهرهای کوچک نیز جامانده است! لذا از شهردار بومی شهرستان زرند خواستار برگشت اعتبار زرند به جایگاه اصلی آن هستیم و ایشان با استفاده از ظرفیت‌های اغفال‌شده‌ی شهرستان و دعوت از نخبگان، و سرمایه‌گذاران و استفاده از ظرفیت قانونی در خصوص اخذ عوارض شرکت‌های صنعتی در برنامه مدون و کارشناسی‌شده با مدت زمان مشخص، آینده بهتر برای زرند را ترسیم نموده و با مشارکت و نظارت همشهریان امید را به زرندی‌ها برگرداند.

۴- شهردار محترم، طرح فاضلاب شهرستان با نقاط مثبت و منفی آن در شهرستان شروع شده است که متاسفانه با عدم نظارت کافی بر اجرای آن از سوی مسئولین، مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان ایجاد نموده است که بسیاری از مسئولین بعد از مدتی لب به گلایه از مشکلات پیش آمده، تخلف پیمانکار، ضرر و زیان شهروندان گشوده‌اند، ولی وضعیت این طرح هیچ تفاوتی نکرده است. شایسته است جنابعالی سریعاً این وضعیت نابسامان را تغییر دهید و با متخلفین و پیمانکاران متخلف برخورد کنید، تا شهروندان از این عذاب روزمره کمی راحت شوند.

۵- ضمن تشکر از شورای شهر زرند بخاطر احترام به نظرات شهروندان در انتخاب شهردار بومی، از ایشان درخواست دارم شهردار همه شهروندان زرند باشند، نه شهردار یک گروه سیاسی، که بسیاری از ریشه‌های عقب‌ماندگی در سیاسی برخورد کردن مسئولین و برچسب سیاسی‌زدن با مطالبه‌گران بوده است.

 

انتهای پیام/