یادداشت - محمد اسلامی

مطالبه گری یا غرض‌ورزی با منافع شهروندان زرند

اخیرا یک مطلب غیر واقعی در برخی گروههای مجازی از سوی یک شهروند! دست به دست شده که لازم دیدم تحلیلی بر نادرست بودن این مطلب بنویسم.

اخیرا یک مطلب غیر واقعی در برخی گروههای مجازی از سوی یک شهروند! دست به دست شده که لازم دیدم تحلیلی بر نادرست بودن این مطلب بنویسم.

صدای زرند – محمد اسلامی: مطلب شتابزده و بدور از انصاف شما پیرامون طریقه ی برخورد با سرمایه گزاران از سوی مسئولان قضایی شهرستان اگر خالی از غرض باشد حداقل دچار یک سوء برداشت شده اید.از آنجا که مطلب دارای شبهاتی است و ذهن برخی مخاطبان را مشوش نموده لازم میدانم بعنوان عضوی از کارگروه رسانه و فضای مجازی شورای پیشگیری از وقوع جرم،این پاسخ را به جنابعالی ارسال کنم.

اولا اینکه نوشته‌اید مدیران فولاد یک روز در میان! و مداوما به دیدار مسئولان قضایی شتافته اند انگار از چیزی هراسان هستند! کاملا کذب محض است.دوم اینکه نوشته اید، چرا مسئولان قضایی با آنان متفاوت از سایر مراجعان رفتار کرده اند نیز نشان از عدم آگاهی(البته در نگاه خوشبینانه) دارد.

مدیران فولاد پس از انتصاب حجه الاسلام و المسلمین شجاعی بعنوان امام جمعه و نماینده ی محترم ولی فقیه در شهرستان به رسم ادب و احترام با ایشان دیدار داشته اند و بعد از آن به دیدار مدیران ارشد اجرایی و قضایی از جمله فرماندار محترم و رئیس محترم دادگستری و دادستان محترم شهرستان می‌روند و گزارشی از فعالیتهای جاری میدکو،حجم سرمایه گزاری انجام شده ، حجم اشتغال بوجود آمده،فعالیتهایی که در بخش مسئولیتهای اجتماعی انجام شده و نیز مواردی پیرامون برخی شایعات درباره ی میزان آلایندگی ها و نیز افق آینده‌ی این اَبَرپروژه ی بزرگ که بیشترین حجم سرمایه گزاری کشوری را در شهرستان زرند انجام داده اند ارائه می نمایند.در دیدارهایی که مدیران فولاد با رئیس دادگستری و دادستان داشتند این دو بزرگوار ضمن تقدیر از نقش میدکو در سرمایه گزاریهای فراوان که باعث ایجاد اشتغال قابل توجهی از زرندیها شده و به رونق اقتصادی در شهرستان منتج شده است همچنان خواهان استفاده از شهروندان بومی هم در امر اشتغال و هم در بحث سرمایه گزاریهای دیگر مرتبط با صنایع شده و بر توجه آنان به حفظ حقوق عامه تاکید کرده اند.این کل مطالب رد و بدل شده در این دو دیدار بوده است.

حالا اینکه شما نوشته اید که طرز برخورد مسئولان قضایی با مدیران ارشد فولاد مثل شیوه ی رفتار با افرادی که برای دادرسی پرونده های خود به دستگاه قضا مراجعه میکنند نبوده را نشان تبعیض میدانید که احتمالا بار حقوقی دارد که به آن ورود نمیکنم.

با اینحال لازم میدانم نکاتی را جهت اطلاع عرض کنم.سرمایه گزاران، سربازان و مجاهدان خط مقدم جنگ اقتصادی در برابردشمنان کشورند که کمر به نابودی انقلاب بسته‌اند لذا استقبال از سربازانِ میهن اسلامی نه تنها مذموم نیست که مصداق عمل به دستورات فرماندهی معظم انقلاب و پیروی از منویات رهبر جهان اسلام، امام خامنه ای مدظله العالی بوده که کرارا پیرامون حمایت از تولید و رفع موانع تولید مسئولان را خطاب فرموده اند(رجوع کنید به شعار سال ).

برادر: آیا شما از جمله‌ی دوستداران انقلاب و نظام هستید که در عمل تابع ولی فقیه هستند و شعارها را به شعور در می آورند یا از طیفِ شعارهستید؟

جناب منتقد!(که ان شاءالله منتقد هستین نه مغرض) از نگارشتان پیداست که یک فرد ناآگاه به قوانین و مقررات فعالیت در شبکه های اجتماعی هستید بهتراست بدانید”جهل به قانون رافع مسئولیت نیست” لذا در برابر هر وَهن و اتهامی که به دیگران می زنید باید پاسخگو باشید.

پیشنهاد میکنم نگاهتان را از اینکه سرمایه گزار “یک تاراجگرِ بالفطره است” تغییر دهید.نیک میدانید این معادنی که شما از آن نام میبرید میلیونها سال در این شهرستان مسکوت بوده و هیچکسی برای تبدیل این موهبت‌های الهی در جهت رفاه حال عموم ملت اقدامی نکرده بود.اکنون که به رغم تحریمهای ظالمانه دشمن سرمایه گزاری بزرگی برای به حرکت درآوردن ثروتهای خفته شهرستان انجام شده که یکی از نتایج آن بکارگیری بیش از ۶۰۰۰ نیرو در این پروژه ها می باشد به نظر شما اگر این تعداد همچنان بیکار بودند اکنون وضع آسیبهای اجتماعی مربوط به بیکاری این جمعیت چه اندازه بود حتی اگر از این تعدادفقط ۵۰۰۰نفر از زرندیها مشغول بکار شده باشند و بقیه غیرزرندی باشند؟ این یعنی یک سرمایه گزار توانسته حداقل ۵۰۰۰خانواده را از آسیبهای اجتماعی دور کند.آیا این یک جهاد نیست؟ آیا این مصداق امر به معروف نیست؟ درآخر به شما که خودتان را مدافع حقوق زرندیها در برابر تاراج قلمداد می کنید بهتر نبود که بجای فراری دادن سرمایه ها و سرمایه گزاران ازشهرستان زرند( که اگر خیانت نباشد دوستی هم نیست)در راستای ترغیب تشویق و جذب سرمایه گزاران در طرحهای معدنی صنعتی کشاورزی فرهنگی و….قلم میزدید؟ و آیا بهتر نبود که منافع عمومی را به منافع شخصی ترجیح می دادید؟ مطالبه گر باشید اما مغرض نه

انتهای پیام/