استاندار کرمان مطرح کرد/

رایزنی با وزیر کشور برای حل مشکلات کارگران زغال‌سنگ / کارگران خواسته‌های خود را در چارچوب شوراها مطرح کنند

استاندار کرمان با اشاره به مذاکره با وزیر کشور برای حل مشکلات کارگران زغال‌سنگ بر اساس وضعیت استان، تاکید کرد که از هیچ کمکی برای حل مشکلات کارگران زغال‌سنگ دریغ نخواهد شد.

استاندار کرمان با اشاره به مذاکره با وزیر کشور برای حل مشکلات کارگران زغال‌سنگ بر اساس وضعیت استان، تاکید کرد که از هیچ کمکی برای حل مشکلات کارگران زغال‌سنگ دریغ نخواهد شد.

به گزارش صدای زرند به نقل از فردای کرمان، علی زینی‌وند ۲۷ آبان‌ماه در پنجمین جلسه‌ی شورای معادن استان با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم مبارزه با فساد است، بیان کرد: «از هیچ کمکی برای حل مشکلات کارگران زغال‌سنگ دریغ نخواهد شد.

وی همچنین از کارگران خواست خواسته‌های خود را در چارچوب شوراها و به شکل صحیح مطرح کنند.

وی افزود: در چندین جلسه مشکلات بررسی شده است تا از هر راهی که در اختیار استان است اقدامی برای رسیدگی به خواسته‌های کارگران انجام شود.

استاندار کرمان اظهار کرد: نسبت به مسائل کارگران بی‌تفاوت نیستیم و به همین منظور در تماسی ۴۵ دقیقه‌ای با وزیر کشور مسائل کارگران زغال‌سنگ را مطرح کردم.

وی گفت: از وزیر کشور خواسته‌ایم مسائل را بر اساس وضعیت استان حل و فصل کند.

زینی وند ادامه داد: به‌رغم افزایش قیمت جهانی زغال اما این معادن به دلیل استخراج سنتی در کشور چندان سودآور نیستند به همین دلیل در حال حاضر باید تمرکز بر برداشت محصول و حفظ اشتغال باشد تا زمانی که استخراج مکانیزه محقق شود.

وی از کارگران خواست خواسته‌های خود را در چارچوب شوراها و به شکل صحیح مطرح کنند.

استاندار کرمان در ادامه گفت: باید در استان با تبعیض مثبت به دنبال توسعه‌ی متوازن باشیم و به همین دلیل پول‌هایی که در قالب مسئولیت‌های اجتماعی وارد استان می‌شوند باید با نظارت درست در مناطقی که اولویت دارند استفاده شوند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز گفت: باید تصمیماتی که در خصوص معادن زغال‌سنگ استان از جمله تشکیل مدیریت معادن زغال‌سنگ گرفته شده اجرایی شوند زیرا استان کرمان در بحث معادن زغال جزو استان‌های مهم کشور است و به همین دلیل باید مصوبات شورای معادن اجرایی شوند تا مشکلات کارگران و کارفرمایان برطرف شود.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: پیگیر بحث قیمت‌گذاری مناسب زغال‌سنگ هستیم اما نوسانات قیمت ارز این اصلاح قیمت را دچار مشکل کرده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیگیری کردیم تا درآمدهای استان از حقوق دولتی و درآمد و مالیات عاید خود استان شود.

انتهای پیام/