اخبار زلزله ۵.۱ ریشتری یزدانشهر زرند

لحظاتی قبل در سال ۱۵:۱۶ زلزله‌ای به شدت ۵.۱ در مقیاس ریشتر منطقه یزدان‌آباد زرند به مرکزیت یزدانشهر را لرزاند. در این پست اخبار مرتبط با این زلزله را می‌توانید به مرور مشاهده نمایید.

به شدت ۵.۱ ریشتر/

یزدانشهر زرند شدیداً لرزید

لحظاتی قبل در سال ۱۵:۱۶ زلزله‌ای به شدت ۵.۱ در مقیاس ریشتر منطقه یزدان‌آباد زرند به مرکزیت یزدانشهر را لرزاند.

به گزارش صدای زرند، مرکز این لرزه طبق گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری شهر یزدانشهر مرکز بخش یزدان‌آباد شهرستان زرند و کانون این لرزه اعماق ۱۰ کیلومتر سطح زمین بوده است.

هنوز هیچ گزارشی از خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارش نشده است. در صورت دریافت اخبار تکمیل و مهم در این رابطه، اخبار در همین کانال منتشر خواهد شد.


تا این لحظه
زلزله یزدانشهر خسارت جانی در این شهر نداشته است

شهردار زرند در گفتگو با صدای زرند بیان داشت: خوشبختانه در این زلزله تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است.

مهندس احمد ایزدی با بیان اینکه تیم‌های ارزیاب در حال بررسی شرایط هستند، افزود: خوشختانه تاکنون گزارش فوتی از این زلزله نداشتیم اما تنها چند مورد مصدومیت در حال فرار از ترس زلزله گزارش شده است.

وی ریزش چند مورد دیوار منازل و ترک خوردگی برخی از ساختمان‌ها را نیز از دیگر اثرات این زلزله ۵.۱ ریشتری گزارش کرد و بیان داشت: در صورت دریافت خبر، موارد اعلام خواهد شد.


در تماس تلفنی دفتر رئیس جمهور با استاندار کرمان

پیگیری رئیس جمهوری از زلزله زرند

رئیس دفتر رئیس جمهور طی تماس تلفنی با دکتر زینی وند استاندار کرمان آخرین وضعیت منطقه زلزله زده یزدانشهر زرند را بررسی کرد.

به گزارش صدای زرند، دکتر غلامحسین اسماعیلی بر رسیدگی به امور اهالی، اعزام تیم های ارزیاب به منطقه و حضور عوامل امدادی در کنار مردم و فراهم کردن شرایط اسکان در صورت نیاز تاکید کرد.

استاندار کرمان در این تماس تلفنی اعلام کرد تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شدند. خسارات جانی نداشتیم اما خسارت جزئی در منطقه ایجاد شده است که میزان دقیق خسارت ها در حال بررسی است.


تصاویر از حضور نیروهای امدادی بعد از زلزله امروز در یزدانشهر زرند

Zelzele yazdanshahr


ریزش کوه در گردنه ده علیرضا زرند در اثر زلزله ۵.۱ ریشتری امروز

به نظر میرسد شدت این زمین لرزه در مناطق باب تنگل و شهرک طالقانی (گیسک) و ده علیرضا زیاد بوده است و احتمال خسارت در این مناطق نیز وجود دارد. ویدیوی زیر لحظه از همدلی مردم در بازگشایی مسیر گردنه ده‌علیرضا زرند در محور زرند – راور را نشان می‌دهد.

مشاهده ویدیو در آپارات


مدارس زرند به مدت ۳ روز غیرحضوری برگزار می‌شود

در پی وقوع زمین لرزه ۵.۱ ریشتری یزدانشهر در شهرستان زرند، رئیس آموزش پرورش این شهرستان از برگزاری کلاس‌های در تمامی مقاطع تحصیلی این شهرستان به مدت سه روز به صورت غیرحضوری خبر داد.

به گزارش صدای زرند، حسین کاظمی این تصمیم را بنا شرایط ایجاد شده اعلام کرد و بیان داشت: مدارس تعطیل نیستند و فقط کلاس‌های به صورت غیرحضوری و با استفاده از امکانات فضای مجازی برگزار خواهند شد.

مدارس شهرستان زرند با توجه به کاهش شیوع کرونا در هفته اخیر به صورت نیمه حضوری در حال برگزاری بودند.