دیدار فرمانده پایگاه هوانیروز کرمان با فرمانده سپاه وجمعی از هادیان سیاسی ناحیه زرند

دیدار‌ فرمانده و هادیان سیاسی سپاه ناحیه زرند با امیر سرتیپ دوم خلبان عباس اعتماد زاده فرمانده پایگاه هوانیروز کرمان و حجت الاسلام ایزدی مسئول عقیدتی سیاسی این پایگاه هوایی به همراه تنی چند از اعضای شورای فرماندهی این یگان در آخرین روز از هفته دفاع مقدس برگزار شد.

دیدار‌ فرمانده و هادیان سیاسی سپاه ناحیه زرند با امیر سرتیپ دوم خلبان عباس اعتماد زاده فرمانده پایگاه هوانیروز کرمان و حجت الاسلام ایزدی مسئول عقیدتی سیاسی این پایگاه هوایی به همراه تنی چند از اعضای شورای فرماندهی این یگان در آخرین روز از هفته دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش صدای زرند، در آخرین روز از هفته گرامیداشت دفاع مقدس نشست هم اندیشی هادیان سیاسی سپاه ناحیه زرند با امیر سرتیپ دوم خلبان عباس اعتماد زاده، حجت الاسلام ایزدی مسئول عقیدتی سیاسی پایگاه هوانیروز، به همراه تنی چند از اعضای شورای فرماندهی این پایگاه هوائی با هادیان سیاسی سپاه و بسیج ناحیه زرند در محل سالن اجتماعات پایگاه هوانیروز کرمان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، امیر سرتیپ دوم خلبان عباس اعتماد زاده فرمانده هوانیروز کرمان با تشکر از حضور هادیان در این جلسه وگرامی داشت یادوخاطره شهدای والامقام ،خصوصا ۴۴ شهید هوانیروز کرمان گفت: خداوند را شاکریم که در این فضای معنوی در اربعین حسینی (علیه السلام) در این پایگاه در خدمت شما هستیم.

وی افزود: تقدس این مکان به خاطر تقدیم ۴۴ شهید از این پایگاه، خلبان، فنی، سرباز وکادر در دفاع مقدس نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است و این یک افتخار بزرگ برای این پایگاه است.

فرمانده هوانیروز کرمان در ادامه افزود: نام هوانیروز برای همه آشنا است، مخصوصا شما رزمندگان عزیز و شما هادیان که هر کدام از شما راهنمای مردم هستید. هوانیروز یعنی هواپیمایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که داری دو یگان است که یکی نوع آن هواپیمایی بال ثابت و یک یگان هواپیمای چرخنده وبالگردی که در حال فعالیت است وبا توجه به آمایش سرزمین که وجود دارد به اسم پایگاه هوانیروز و مناطق جغرافیایی که در سطح کشور تشکیل شده ودر شهرهای مختلف استقرار داردکه پایگاه هوانیروز کرمان در ۴ استان شامل کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی را تحت پوشش هوایی داریم و ماموریت های بسیار مهم وحساسی که الان داره انجام می شود ونکته ای که وجود دارد احتمال هر حادثه ای برای کارکنان در ماموریت ها وجود دارد.

وی نقش هوانیروز کرمان را در دوران دفاع مقدس بسیار تاثیر گذار عنوان نمود وافزود: دقیقاً یک سال بعد از شروع جنگ در عملیات ثامن الائمه (علیه السلام) که یک عملیات طرح ریزی شده بود و خط بین نیروی خودی و ارتش عراق مشخص شد، هوانیروز نقش بسیار تأثیرگذاری داشت و بعد از این عملیات بود که جبهه ها تقریباً حالت تهاجمی به خود می گرفتند. الان هم هوانیروز علاوه بر مأموریت های سازمانی که به عهده دارد، در سایر مأموریت های مردم یاری اعم از سیل، زلزله و …کنار مردم است و با توجه به توانمندی بسیار بالایی که دارد، جایی که غیر ممکن وجود دارد، غیر ممکن را به ممکن تبدیل می کند و این را نیروها در همه مأموریت ها و در همه یگان ها و نه تنها صرفاً در هوانیروز کرمان، نشان دادند که این توانمندی را دارند که جایی که غیرممکن است را به ممکن تبدیل کنند.

وی ادامه داد: عملیاتی در دفاع مقدس توسط ارتش وسپاه انجام نشد ، مگر هوانیروز در آن نقش داشته است وصدای غرش بالگرد یک طمانیئه خاص به رزمندگان در دفاع مقدس بود، ماموریت هوانیروز در پشتیبانی آتش، امداد ونجات، حمل تدارکات وشناسایی که هرکدام یک ماموریت پیچیده وخاص است ویک ساعت پرواز هلیکوبتر بخواهد انجام شود صدها ساعت کارفنی نیاز است ودر دوران دفاع مقدس صحنه هایی را شاهد بودیم که غیر از صدر اسلام و حادثه عاشورا این حوداث تکرارنشد، رزمنده ۱۸ ساله ای که چنان به درجه سلوک رسیده، هنوز هم وجود دارد وچه ناگفته هایی از ان دوران وجود دارد که در این رابطه می توان به نقش بی بدیل هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات مرصاد اشاره کرد.

فرمانده هوانیروز کرمان اعلام کرد: امروز، هوانیروز در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد و مطیع امر ولایت بودن و ولایت مداری، اساسی ترین اصل کار هوانیروز است و در آمادگی رزمی، بسیار آماده است و به عنوان یک بازوی قدرتمند برای نظام انجام وظیفه می کند و هر دشمنی بخواهد نگاه چپ به کشور ایران بیندازد ما آماده ایم.

امیر سرتیپ دوم خلبان اعتماد زاده در پایان سخنان خود در زمینه تعمیرات، بازسازی و نوسازی بالگردها گفت: از آنجایی که هوانیروز یک یگان تجهیزات محور است نوسازی و بازسازی قطعات و پرنده های این نیرو با بهره گیری از توان صنایع داخلی وبه دست متخصصین خودمان در دستور کار قرار دارد. وساخت قطعه سازی برای انواع پرنده های هوانیروز بدست توانمند نیروهای بومی آغاز شده که باید خداوند متعال را شاکر وسپاسگزار باشیم.

شایان ذکر است در این مراسم معنوی هادیان سیاسی سپاه زرند ضمن بازدید از قسمت های مختلف پایگاه هوانیروز کرمان از نزدیک با ماموریت ها وشرح وظایف این یگان نظامی آشنا شدند ودر خاتمه از هادیان ومربیان سیاسی ناحیه زرند توسط حجت الاسلام عامری امام جمعه اختیارآباد، سرهنگ خوش رزم جانشین پایگاه هوانیروز کرمان، سرهنگ قربانی مسئول سیاسی سپاه ثارالله استان کرمان، سرهنگ کردی فرمانده سپاه زرند با اهداء تمثال امام خامنه ای (مدظله العالی) و شهید حاج قاسم سلیمانی تجلیل لازم بعمل آمد.

دیدار فرمانده پایگاه هوانیروز کرمان با فرمانده سپاه وجمعی از هادیان سیاسی ناحیه زرند دیدار فرمانده پایگاه هوانیروز کرمان با فرمانده سپاه وجمعی از هادیان سیاسی ناحیه زرند0

انتهای پیام/
خبرنگار: اکبرابراهیمی زرندی *** انتشار خبر: میثم رضازاده