یادداشت-محمدصادق طاهری

صلابت گفتار یک نماینده

خانم عفت شریعتی نماینده مردم فرهیخته زرند و کوهبنان به عنوان یکی از وکلای پرتلاش مجلس همواره وظایف خود را در جهت خدمت به مردم و وظایف نمایندگی به نحو احسن انجام داده است…

صدای زرند – خانم عفت شریعتی نماینده مردم فرهیخته زرند و کوهبنان به عنوان یکی از وکلای پرتلاش مجلس همواره وظایف خود را در جهت خدمت به مردم و وظایف نمایندگی به نحو احسن انجام داده است.
اما همه ما می دانیم که خانم شریعتی یک پژوهشگر، نویسنده، اهل فکر و یک صاحب نظر در عرصه فرهنگی است.

سال ها در صدا و سیما متن های قوی و ارزشمندی را در دوره سلطنت رادیو می نوشتند و مردم را برای تعالی فرهنگی تهییج می کردند.

در امور پژوهشی نیز فعالیت های بسیار ارزشمندی را در دانشگاه ها خصوصا دانشگاه فردوسی مشهد داشتند.

دیروز در مرور خبرهای حوزه زرند و کوهبنان و در نشست ایشان با شورای شهر و خانواده معزز شهدا پیرامون ضرورت آموزش فرهنگ عمومی بیاناتی را دریافت کردیم که من در طول این سال ها صحبتی به این صلابت و استدلال در رابطه با مسئله حجاب نشنیده بودم.

خانم شریعتی بحث خود را با طرح یک سوال شروع کردند و گفتند دو سال است که کرونا در جهان مردم را درگیر تبعات خودش کرده…چگونه است که بعد از دو سال یک کودک سه ساله این فرهنگ را یاد می گیرد تا از عمق باور یعنی با تمام وجود و با پذیرش کودکانه ی آموزش والدین ماسک بزند و از خودش مراقبت کند.

اما در طول سال ها ما نتوانسته ایم این را تبیین کنیم که پوشش و حجاب هم یک ضرورت است برای دور ماندن از حجم تهاجمی که نمی خواهد بانوان این جامعه نقش آفرین تمدن و روند فرهنگ سازی باشند.

این مثال و این نکته ای که خانم شریعتی به آن اشاره کردند واقعا جای پرداختن به اشکال مختلف پژوهشی دارد. نکته ای که نشان می دهد ما در آموزش صحیح فرهنگ عمومی غفلت کردیم و نتوانسته ایم آن قدر که یک ویروس منحوس و آلوده توانست جامعه را متوجه مراقبت های بهداشتی کند متولیان فرهنگی معطوف به مراقبت های فرهنگی شوند. این که به فرزندان خودمان تفهیم نماییم که خطر آسیب ها و چالش های حوزه خانواده به مراتب بدتر از ویروس بیماری زا است.

واقعا نیاز به آموزش داریم.آموزشی که روی آن فکر کرده و پژوهشگران ما روی بند بند آن کار کرده باشند .مطمئنا با ارائه این نوع آموزش های اندیشه محور می توانیم تاثیراتش را به وضوح ببینیم.

انتهای پیام/

منبع:روزنامه واقعه