یادداشت-حسن‌ضیاءالدینی

خانم عفت شریعتی،کارخانه نورد فولاد زرند را دریابید

یکی از واحدهای تولیدی که در مجموعه فولاد تعریف می‌شود، کارخانه نورد است که اشتغال‌زایی بین ۵۰۰تا۱۵۰۰نفر به صورت مستقیم ایجاد می‌کند و به همین نسبت حدود ۲٠٠٠الی ۶٠٠٠نفر اشتغال غیر مستقیم به وجود می‌آورد.

یکی از واحدهای تولیدی که در مجموعه فولاد تعریف می‌شود، کارخانه نورد است که اشتغال‌زایی بین ۵۰۰تا۱۵۰۰نفر به صورت مستقیم ایجاد می‌کند و به همین نسبت حدود ۲٠٠٠الی ۶٠٠٠نفر اشتغال غیر مستقیم به وجود می‌آورد.

ظاهراً بر اساس اخبار شنیده شده با توجه به حواشی پیش آمده در در این چند سال در شهرستان،تصمیمی برای احداث این کارخانه در منطقه وجود ندارد.

«یکی از مدیران میانی فولاد به صدای زرند می گوید: با اینکه شرکت فولاد زرند ایرانیان برای ۶۰۰۰هزار نفر به صورت مستقیم و برای ۳۰۰۰۰نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال در منطقه ایجاد کرده است و تنها از طریق حقوق ماهیانه نزدیک ۳۷میلیار تومان پول به شهرستان تزریق می‌شود؛اما متاسفانه در فضاهای حقیقی و مجازی علیه زیسکو سخنان گفته می‌شود که این برخورد در دیگر مناطق کشور با توجه به اخبار و گزارشات واصله خیلی نادر است.

فولاد زرند سقف مشخصی برای ایجاد اشتغال دارد ولی ظاهرا تمام جوانان بیکار زرند توقع دارند جذب فولاد شوند و چون این امر ممکن نیست و با باز ماندن از جذب، علیه شرکت شروع به جو سازی می‌کنند و عده‌ای از سیاسیون و خواص شهر با این افراد همراهی می‌کنند و عده‌ای همه که از این واحدهای تولیدی ارتزاق می‌کنند سکوت می‌کنند!»

اگر چه عده‌ای نبود منابع آب را بهانه ایجاد نشدن این واحد بزرگ تولیدی می‌دانند ولی تجربه نشان داده است اگر چه بی‌آبی چالش‌های بزرگی برای شهرستان ایجاد می‌کند ولی بیکاری و نبود کار، چالش‌های بزرگتر به وجود می‌آورد؛بی‌آبی تنها بر قسمتی از زندگی افراد سایه می‌افکند ولی بیکاری تمام ابعاد زندگی افراد را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد.

از آنجا که در شهرهای کوچک بر خلاف قانون و وظایف نماینده مجلس و تنها بر اساس عرف گذشته یکی از بزرگترین وظایف نماینده ایجاد اشتغال است.با توجه به کامنت‌ها ونظرات مخاطبان صدای زرند این توقع ایجاد شده است خانم عفت شریعتی مانند نماینده سابق زرند در این زمینه وارد گود طرح‌های ملی شود و کارخانه نورد که معمولا زیر شاخه‌‌ی فولاد سازی تعریف می شود را با حمایت و سماجت خود در منطقه سیریز که از منابع آبی خوبی برخوردار است را با حمایت شرکت فولاد زرند ایرانیان،احداث کند.

جناح به اصطلاح انقلابی بعد از چهار سال نمایندگی حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان با همین طرح‌ های اشتغالزا مورد قضاوت قرار می‌گیرد و تا زمان هست و شرکت میدکو در دیگر نقاط کشور کارگاه خود را تجهیز نکرده است،ورود کند و رضایت آنها را برای احداث این کارخانه جلب کند.

انتهای پیام/