بازدید سرزده دادستان زرند از زندان این شهرستان

در راستای سند تحول قضایی و تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه در خصوص کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، دادستان عمومی و انقلاب زرند با حضور سرزده در زندان این شهرستان ضمن دیدار با رئیس زندان، با مددجویان از نزدیک دیدار رو در رو و چهره به چهره با رعایت پروتکل های بهداشتی نمودند و مشکلات آن ها را مورد بررسی قرار دادند.

در راستای سند تحول قضایی و تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه در خصوص کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، دادستان عمومی و انقلاب زرند با حضور سرزده در زندان این شهرستان ضمن دیدار با رئیس زندان، با مددجویان از نزدیک دیدار رو در رو و چهره به چهره با رعایت پروتکل های بهداشتی نمودند و مشکلات آن ها را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش صدای زرند، اسماعیل بلوچ‌زاده به صورت سرزده از زندان این شهرستان بازدید کرد و زمینه فراهم آوردن شرایطی شد که زندانیان برای رسیدگی به مشکلات و رفع نواقص پرونده ای به صحبت بنشینند و مشکلات و ابهام های موجود را بررسی نمایند.

رئیس زندان زرند ضمن خیر مقدم وابراز خرسندی از حضور دادستان عمومی و انقلاب زرند در زندان گفت: این بازدیدها در جهت رفع مشکلات قضایی و افزایش نشاط در بین مددجویان بسیار کارآمد است.

علی عامری تصریح کرد: حضور دادستان در میان مددجویان موجبات آرامش خاطر زندانیان تحت قرار را فراهم می کند و از لحاظ تخفیف یا تبدیل قرار نتایج موثری بدنبال خواهد داشت.

رئیس زندان زرند اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با تعامل و همکاری با مجموعه قضایی شهرستان زرند، گام موثری در جهت رفع مسائل و مشکلات مددجویان برداریم تا روند رسیدگی به پرونده ها با سرعت بیشتری صورت پذیرد و وضعیت قضایی آنها مشخص شود.

علی عامری اظهار داشت: نگاه ما در امر زندانبانی اسلامی، معطوف به آیات نورانی قرآن کریم و فرمایشات ائمه معصومین و منویات مقام معظم رهبری به منظور برخورداری از یک نظام زندانبانی بهتر و کارامتر جهت بازپروری و بازسازی شخصیت زندانیان می باشد.

رئیس زندان زرند افزود: اطاله دادرسی، کاهش آمار جمعیت کیفری، کاهش فشار روحی و روانی زندانیان و تسریح در روند رسیدگی به مشکلات پرونده ای زندانیان را از مهمترین دستاوردهای حضور دادستان در زندان عنوان کرد و خواستار حضور بیشتر ایشان و حوزه های قضایی شهرستان در زندان شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در جمع مددجویان خاطر نشان کرد: مسئولین زندان اهتمام جدی در فراهم نمودن شرایط جهت اصلاح و تربیت زندانیان در مجموعه زندان داشته اند و امروز شاهد عملکرد خوب آنان هستیم.

حجت الاسلام دکتر بلوچ زاده افزود: دستگاه قضایی در تلاش است تا از مجازات زندان به عنوان یک ابزار موثر اصلاحی و تربیتی و توانمندسازی زندانی برای فراگیری آموزه های موثر و مهارت های اساسی زندگی و بازگشت سعادتمندانه به جامعه استفاده کند تا پس از آزادی و ورود به جامعه به عنوان یک فرد مفید برای زندگی اجتماعی، مورد استقبال مردم و افکار عمومی قرار گیرد.

دادستان زرند در ادامه با تاکید بر اینکه زندان قطعا جای کسانی است که برای جامعه خطرناک هستند نه کسانی که مشکل خانوادگی و مالی دارند، افزود: زندانی شدن هر فرد علاوه بر هزینه ها، تبعات منفی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیادی برای فرد و خانواده اش دارد.

دکتربلوچ زاده یکی از مهمترین رویکردهای دستگاه قضایی زرند را سیاست حبس زدای دانست و افزود: معتقدیم زندان نباید جای هر مجرمی باشد، بلکه فقط مجرمان خطرناک که امنیت اجتماعی و روحی و روانی مردم را بر هم می زنند می باشد.

دادستان عمومی و انقلاب زرند یکی دیگر از اهداف این بازدید سرزده را رعایت حقوق شهروندی متهمان عنوان کرد و ادامه داد: بر این اساس و به منظور بررسی رعایت حقوق از حیث شرایط محل نگهداری ، مسائل بهداشتی و اطمینان از صحت و سلامتی بازداشتی ها و دسترسی متهمان به خانواده و وکلایشان نیز مورد بررسی قرار گرفت. حجت الاسلام دکتر بلوچ زاده مهر رعایت تکریم و کرامت انسانی متهمان از جانب مسئولان ذیربط را یکی از دلایل این بازدید سرزده عنوان کرد و یادآور شد: رعایت کرامت و حیثیت انسانی از اهمیت دوچندانی برخوردار است، زیرا رعایت کرامت و حیثیت ذاتی اشخاص از لوازم دادرسی عادلانه محسوب می شود.

دکتر بلوچ زاده در این دیدارهای حضوری و چهره به چهره ، درخواست ها ، مسائل و مشکلات زندانیان را مورد بررسی قرار دادند و دستورات مقتضی در راستای انجام دستورالعمل ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری ریاست محترم قوه قضائیه صادر و برپیگیری فوری و حل مشکلات زندانیان تا حصول نتیجه نهایی تاکید نمودند.

انتهای پیام/