رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

۸۰ درصد تزریقات مراکز واکسیناسیون کرونای استان کرمان به دوز دوم تعلق دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: تقریبا ۸۰ درصد تزریقات در مراکز واکسیناسیون کرونای استان مربوط به دوز دوم و حدود یک پنجم مربوط به نوبت اول می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: تقریبا ۸۰ درصد تزریقات در مراکز واکسیناسیون کرونای استان مربوط به دوز دوم و حدود یک پنجم مربوط به نوبت اول می شود.

به گزارش صدای زرند، دکتر”حمیدرضا رشیدی نژاد” پیش از ظهر امروز ششم شهریورماه در نود و ششمین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان گفت: تعداد شهرهای قرمز ما کمتر شده ولی وضعیت شکننده است و باید همه مراقبت ها را بیش از پیش رعایت و حوزه دانشگاه های علوم پزشکی سیرجان و جیرفت بیشتر مراقبت کنند.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد بیماران کرونایی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان کاهش پیدا کرده، افزود: در حال حاضر حدود ۱۶۹۸ بیمار بستری در بیمارستان های استان کرمان است که تقریبا ابتلای ۱۰۰۰ نفر آنها به کووید۱۹ قطعی است و از این تعداد حدود ۲۶۰ نفر در آی سی یو و ۷۰ بیمار تحت ونتیلاتور قرار دارند.

رشیدی نژاد متوسط مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته قبل را حدود ۲۳ نفر در روز اعلام کرد و افزود: امیدواریم با رعایت بیشتر دستورالعمل های بهداشتی شاهد روند کاهشی تعداد ابتلا و فوتی های ناشی از کووید ۱۹ در استان باشیم.

وی تعداد واکسن های وارد شده به استان را حدود یک میلیون و ۱۳۶ هزار و ۲۴۶ دوز دانست و بیان کرد: حدود ۱۰۰ هزار دوز آن دیروز وارد استان شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از واکسیناسیون ۳۰ درصدی جمعیت بالای ۱۸ سال استان خبر داد و اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان دوز اول و ۱۴ درصد آنها دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی با بیان این مطلب که ۶۸۰ هزار نفر در استان نوبت اول و ۲۸۰ هزار نفر نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند، عنوان کرد: سعی داریم واکسیناسیون مابقی افرادی که نوبت دوم واکسن خود را دریافت نکرده اند ظرف سه روز آینده به اتمام برسانیم.

رشیدی نژاد اظهار کرد: تقریبا ۸۰ درصد تزریقات در مراکز واکسیناسیون مربوط به دوز دوم و حدود یک پنجم مربوط به نوبت اول می شود.

وی عنوان کرد: با توزیع انبوه تر واکسن حدود ۴۰ هزار دوز در روز می توانیم تزریق کنیم و پیش بینی مرکز واکسیناسیون خودرویی انجام شده و اگر واکسن بیشتری در اختیار ما قرار داده شود واکسیناسیون خودرویی را اجرا خواهیم کرد.

رشیدی نژاد در واکنش به راه اندازی بیمارستان صحرایی در شهرستان بافت، اظهار کرد: مهم ارائه خدمات خوب است و امکان فنی برای بستری کردن بیماران کرونایی در بیمارستان صحرایی فراهم نیست و ترجیح می دهیم بیماران را در بیمارستان ها بستری کنیم.

وی افزود: هنوز به بیمارستان صحرایی نیاز نداریم و بیمارستان خاتم الانبیاء جوابگوی بیماران کرونایی شهرستان بافت است. هرچند فضای بافت به طور کلی به ۱۰۰ تخت بیمارستانی نیاز دارد که ما به فکر گسترش تعداد تخت های بیمارستانی آن هستیم و سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز می توانند در این زمینه ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/

منبع : ایسنا