عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با اشاره به برنامه دولت برای افزایش قیمت دوم گازوئیل، گفت: به اعتقاد شرکت پالایش و پخش فرآوردههای نفتی، با افزایش قیمت دوم گازوئیل، اتصال آن به کارت سوخت کامیون دیگر توجیهی ندارد.
به گزارش صدای زرند، “فرامرز مداح” در مورد اتصال اتصال نرخ دوم گازوئیل (گازوئیل با نرخ ۶۰۰ تومانی) به کارت سوخت کامیونها، اظهار داشت: در حال حاضر ارائه سوخت (گازوئیل) به کامیونها بر اساس پیمایش با دو نرخ لیتری ۳۰۰ تومان و لیتری ۶۰۰ تومانی عرضه میشود که قیمت ۶۰۰ تومانی، نرخ آزاد محسوب میشود.
عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای ادامه داد: کامیونها بر اساس پیمایش سهمیه گازوئیل ۳۰۰ تومانی خود را دریافت میکنند اما ممکن است کامیونی در این ماه نیازمند تردد بیشتر باشد، که در این صورت سوخت با نرخ ۶۰۰ تومانی از طریق کارت سوخت جایگاهدار دریافت میکند.
مقاومت شرکت پخش در برابر اتصال نرخ دوم گازوئیل به کارت سوخت کامیونها
وی افزود: در راستای کاهش قاچاق سوخت، ما موضوع اتصال نرخ دوم گازوئیل را به کارت سوخت کامیونها پیشنهاد دادیم که شرکت پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ابتدا این موضوع را پذیرفت اما در نهایت این موضوع مورد پذیرش آنها واقع نشد.
مداح ادامه داد: دوستان مدعی شدهاند که ممکن است جایگاهمداران از این موضوع سوء استفاده کنند بنابر این شرکت پالایش و پخش در مقابل این موضوع مقاومت میکند.
قیمت گازوئیل افزایش مییابد
عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اضافه کرد: شرکت پالایش و پخش فرآوردههای نفتی به دنبال این است که نرخ دوم گازوئیل را (گازوئیل ۶۰۰ تومانی) افزایش دهد؛ بنابراین معتقد است با این حساب دیگر لازم نیست نرخ دوم گازوئیل به کارت سوخت متصل شود.
وی تأکید کرد: موضوع ارائه سهمیه سوخت بر اساس پیمایش به قوت اجرا میشود و هر کامیونی که پیمایش داشته باشد، حتما سوخت با نرخ هر لیتر ۳۰۰ تومان بر اساس میزان پیمایش دریافت میکند.
کاهش قاچاق سوخت با افزایش نرخ گازوئیل
عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با اشاره به آمار بالای قاچاق سوخت در کشور به دلیل غیرواقعی بودن نرخ سوخت، اضافه کرد: قطعاً زمانی که نرخ سوخت (گازوئیل) به نرخ آزاد آن نزدیک میشود توجیه قاچاق سوخت از بین میرود.
مداح ادامه داد: قیمت یک لیتر گازوئیل در بیرون از مرزهای ما امروز بیش از ۴ هزار تومان است و همین مشوقی برای قاچاق سوخت است.
عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای تأکید کرد: اصلیترین راهکار کاهش قاچاق سوخت، همین واقعیسازی نرخ است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا فعلاً نمیتوان همین گازوئیل با نرخ ۶۰۰ تومانی را به کارت سوخت وصل کرد، گفت: به نظر ما هم اگر این کار انجام شود، منطقی و مناسب است، اما شرکت پالایش و پخش فرآوردههای نفتی فعلاً مقاومت میکند.
انتهای پیام/
منبغ : فارس *** انتشار دهنده : میثم رضازاده
با پایان یافتن سومین مرحله از طرح کالابرگ فجرانه در روز ۱۸ اردیبهشت ماه، دولت و وزارت رفاه درباره ادامه دار بودن این طرح تصمیم گیری خواهند کرد.
یک میلیون و۸۰۰ هزار دانش آموز از ۳۰ اردیبهشت در امتحانات نهایی شرکت می کنند، در این مطلب اطلاعاتی درباره طراحی سوالات امتحانات ارائه شده است.
بنده ۱۵ آذر سال ۹۸ به عنوان امام جمعه رفسنجان معرفی شدم و بنا را بر این گذاشتم که سه سال بیشتر نمانم؛ لذا چند ماه قبل از پایان دوره سه ساله در ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ استعفا دادم. از طریق روال اداری استعفای خود را به کرمان دادم و کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد لذا در سمیناری که در تهران برگزار شده بود استعفایم را تقدیم آقای حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کردم.
سرپرست سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه با واگذاری سهام عدالت جاماندگان، قطار سهام عدالت به ایستگاه پایانی می رسد، گفت: اگر فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشده می تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال نظر