خنجری:

تا اطلاع ثانوی مدیران حق خروج از شهرستان زرند را ندارند

فرماندار زرند گفت: با توجه به وارد شدن سامانه بارشی جدید به کشور و پیش بینی بارش های شدید و مستعد خطر در سطح استان کرمان، مدیران تا اطلاع ثانوی حق خروج از شهرستان را ندارند.

فرماندار زرند گفت: با توجه به وارد شدن سامانه بارشی جدید به کشور و پیش بینی بارش های شدید و مستعد خطر در سطح استان کرمان، مدیران تا اطلاع ثانوی حق خروج از شهرستان را ندارند.

به گزارش صدای زرند، “حبیب الله خنجری” فرماندار زرند صبح امروز در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران شهرستان، گفت: طی امروز و روز گذشته سامانه پر بارش جدیدی از سمت غرب و جنوب غرب وارد کشور شده و تا دو الی سه روز آینده در اغلب استان‌ها بخصوص در سطح استان کرمان فعال خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مردم آرامش خود را حفظ کنند و به شایعات توجه نکنند، افزود: این سامانه بارشی در شهرستان زرند نیز به طور متوسط ۲۰ میلی متر و در برخی از مناطق ۳۰ میلی متر پیش بینی میشود، که اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان با توجه به حساسیت موضوع و خشکسالی‌های چند سال اخیر، باید آمادگی کامل جهت مقابله و مواجهه با هرگونه حادثه و اتفاقی را داشته باشند.

نماینده عالی دولت با تاکید بر این موضوع که مدیران شهرستان تا اطلاع ثانوی و عادی شدن شرایط حق خروج از شهرستان را ندارند تصریح کرد: طی سال جاری و مصوبه‌ای که در جلسه شورای اداری خواهیم داشت، وضعیت مدیران اجرایی که در داخل شهرستان سکونت ندارند، تعیین و تکلیف خواهد شد.

خنجری با بیان اینکه طی بارندگی‌های اخیر در سطح شهرستان، شرکتها، کارخانجات و معادن فعال در زمان بروز مشکلات، وقوع سیلابها، طغیان رودخانه‌ها و وارد شدن خساراتی به بخش‌های مختلف زیرساختی عمرانی، کشاورزی و… که در برخی از مناطق روی داد، پای کار بودند، خواستار شد: صنایع و معادن زرند نسبت به تامین نیرو و تجهیزات لجستیکی از ماشین آلات سبک و سنگین در حالت آماده باش کامل باشند تا در موقع نیاز سریعاً به منطقه بحران زده فرستاده شوند و اداره صنعت و معدن مسئول هماهنگی‌های لازم میباشد.

خنجری اظهار داشت: خوشبختانه طی روز‌های اخیر شهرداری‌ها و دستگاه‌های ذیربط جهت شناسایی مناطق مستعد خطر وقوع سیل و سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی گزارشاتی را تهیه و نسبت به ترمیم و بهسازی سیل بند‌ها و لای روبی پلها، مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی اقدامات مطلوبی صورت گرفته، ولی همچنان ما نیازمند تهیه نقشه و برنامه درازمدت و ماندگاری در این زمینه در سطح شهرستان هستیم.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان زرند به تفکیک مدیریت بحران شهرستان بین معاونین فرمانداری و بخشداران پرداخت و تصریح کرد: مدیریت بحران شهر‌های زرند، خانوک، ریحانشهر و یزدانشهر به ریاست معاونان سیاسی و عمرانی فرماندار و متولی امر شورا‌های شهر وشهرداری‌ها خواهد بود و همچنین مدیریت بحران دهستان‌ها به ریاست بخشداران مرکزی و یزدان آباد و متولی امر شورا‌های اسلامی و دهیاری‌ها می‌باشد.

وی همچنین از همشهریان خواست بدون توجه به شایعات، هشدار‌ها را جدی گرفته و از تردد در مسیل‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان *** انتشار دهنده : میثم رضازاده