فرمانداری زرند:

جلسه الگوی تغذیه سالم درخانواده‌‎ها برگزار شد

اداره امور بانوان فرمانداری شهرستان زرند صبح امروز ۲۵ آذرماه ۹۵، جلسه ای آموزشی تحت عنوان «الگوی تغذیه سالم درخانواده‌‎ها» با هدف ارتقاء هرچه بیشتر سطح آگاهی این قشرازجامعه را با حضور کارشناسان شبکه و مرکز بهداشت و جمعی ازکارمندان زن ادارات شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار نمود.

به گزارش صدای زرند،در این مراسم خانم احمدی کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان با بیان این مطلب که ما بسیاری از مواد غذایی که سالم هستند را مصرف نمی کنیم اما مواد غذایی ناسالم را به راحتی مصرف می کنیم، افزود: متأسفانه مصرف مواد قندی، نمک زیاد و روغن های غیرمفید جزء لاینفک زندگی ما شده است که بروزبسیاری از مشکلات و بیماری‏‎ها از جمله بیماری های قلبی و عروقی ، سنگ کلیه و پوکی استخوان ناشی از این تغذیه غیراصولی می باشد.
وی نقش مادران را درجلوگیری از چنین آسیب‌‎هایی مهم ارزیابی کرده و افزود: آموزش زنان به عنوان پرچم‎داران تغذیه، گامی مهم درراستای آشنایی آنان با ارزش‎ها و گروه های غذایی مؤثر، خوارکی‌های مفید به جای تغذیه ناسالم از جمله فست‎‏فودها است.
خانم احمدی تأکید کرد: به کار بردن شیوه هایی در زندگی از جمله باورهای دینی، افزایش فعالیت بدنی، تغییر در شیوه زندگی و یادگیری روش تغذیه سالم ضامن سلامتی افراد و در نهایت جامعه است وانسان باید به داشتن زندگی با کیفیت توأم با حفظ سلامتی فکر کرده و به این مسئله توجه کند که ۷۰ درصد سلامت انسان به خود فرد و بقیه مربوط به محیط و ژنتیک اوست.
ایشان توجه به تنوع و تعادل در برنامه ی غذایی روزانه را در تمام دوران زندگی ضروری دانست و گفت: تعادل به معنی مصرف مقادیر کافی از مواد غذایی مورد نیاز است.

تنوع یعنی مصرف انواع مختلف مواد غذایی اصلی و پرهیز از مصرف زیاد نمک، قند و شکر، استفاده از روغن های مایع مانند روغن زیتون، کنجد و آفتابگردان به جای روغن حیوانی و روغن جامد، افزایش مصرف فیبر که در غلات، حبوبات، مغزها و انواع سبزی ها وجود دارد و در نهایت، مصرف مواد غذایی روزانه طوری تنظیم شود که وزن مطلوب اشخاص حفظ شود.

 

taghziyeh1

در این جلسه خانم پرند کارشناس مامایی مرکز بهداشت شهرستان نیز به ارائه سخنانی در مورد راهکارهای حفظ سلامت جسمی بانوان پرداخت.

 

انتهای پیام/