شهرستان زرند میزبان مسافران نوروزی/ آمادگی کامل ستاد اجرایی خدمات سفر برای نوروز ۹۵

زرند همواره در ایام نوروز یکی از مهمان ‌پذیرترین نقاط استان بوده است و امسال نیز دستگاه‌های مختلف خود را برای میزبانی مناسب از مهمانان نوروزی آماده می‌کنند.

شهرستان زرند از شهرستان های شمالی استان کرمان است که دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است و هم‌اکنون آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.

 

جاذبه های گردشگری شهرستان زرند

 

به گزارش صـدای زرنـد، زرند همواره در ایام نوروز یکی از مهمان ‌پذیرترین نقاط استان بوده است و امسال نیز دستگاه‌های مختلف خود را برای میزبانی مناسب از مهمانان نوروزی آماده می‌کنند.

 

شهرستان زرند دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش گردشگری است که برخورداری از تپه شنی چاه شور یزدان آباد به عنوان یکی از بزرگترین تپه شنی های کشور، چهار برج شاهرخ خانی یزدان آباد، برج و قلعه زرندوئیه، قلعه و موزه دیرینه شناسی دشتخاک، رد پای دایناسورها در روستای ده علیرضا، مقبره عبدالسلام زرندی، بازار سهرابی زرند، بازار وکیل، مسجد حسینیه قلعه زرند و اماکن ییلاقی همچون روستاهای گیسک (روستایی ساخته شده با خاک سرخ و تنها اکو موزه روستایی در استان کرمان)، داهوئیه، حتکن، دشتخاک، جرجافک، سرباغ، گتکوئیه، سرتخت، سربنان و درخیز به عنوان مهمترین ظرفیت‌های گردشگری در این شهرستان مورد نظر گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفته است.

هر ساله گردشگران متعددی از شهرهای مختلف استان و کشور خود را به شهرستان زرند می‌رسانند تا از ظرفیت‌های گردشگری در این شهر استفاده کنند. و امسال هم دستگاه‌های مختلف در شهر زرند خود را آماده و مهیای حضور گردشگران کرده‌اند.

 

مهندس “احمد محمدی” شهردار زرند در گفتگو با خبرنگار صدای زرند، ضمن تبریک پیشاپیش عید نوروز به شهروندان و هم استانی ها از امادگی کامل شهرستان زرند و شهرداری در بحث استقبال از میهمانان نوروزی خبر داد و گفت: خوشبختانه شهرداری زرند با برنامه ریزی های مناسب در روزهای آخر سال ۹۴ توانسته است گامهای موثری را در جهت فضا سازی مناسب شهری بردارد.

 

محمدی اجرای طرح هایی همچون رنگ آمیزی جداول بتنی و ترمیم این جداول، پاکسازی کامل معابر سطح شهر خط کشی معابر شهر، نصب راهنمای مسافرین ، ترمیم تابلوهای انتظامی و هشدار دهنده، ترمیم فضاهای سبز و کاشت گل های زیبای فصلی، رنگ آمیزی المانهای شهری، برپایی چادرهای ویژه مسافرین نوروزی، توزیع کیسه های مخصوص بازیافت و زباله ویزه خودرو، برپایی چادر گروهی جهت نمازخانه، احداث گل نوشته نوروز مبارک در میدان خاتم الانبیاء و ده ها فعالیت دیگر از مهمترین برنامه های شهرداری در این امر می باشد.

 

وی تصریح کرد: وجود بقعه متبرک امام زاده عبدالله و امام زاده حمزه در سطح شهر نوید این امر را می دهد که هم میهنان برای زیارت و اسکان با مشکلی مواجه نخواهند شد و همچنین تپه های شنی و چهار برج یزدان آباد و سایر اماکن تاریخی نیز در این ایام پذیرای شهروندان و هم استانی ها می باشد.

 

شهردار زرند از تهیه نقشه راهنمای شهر و بروشورهای اطلاع رسانی خبرداد و گفت: این لوازم و امکانات نیز در ورودی شهر زرند به میهمانان نوروزی اهدا خواهد شد.

 

محمدی در ادامه تصریح کرد: راه اندازی بازارچه صنایع دستی زرند و سوغات این شهر کویری نیز در محل پارک شهید دایر خواهد شد تا میهمانان نوروزی بتوانند سوغات زرند را با قیمت مناسب تهیه نمایند.

 

وی از اجرا و راه اندازی ویژه پیک موتوری برای راهنمای مسافرین نوروزی خبر داد و افزود: این طرح برای اولین بار در استان اجرائی خواهد شد که هم میهنان عزیزی که به شهر زرند وارد می شوند توسط این پیکها به آدرسهای مورد نظر هدایت خواهند شد.

 

شهردار زرند در پایان ضمن تقدیر از فعالیتهای پرسنل شهرداری گفت: نیروهای این نهاد مردمی در روزهای پایانی سال با عزمی جهادی در خدمت شهروندان می باشند و امیدواریم با ایجاد زیرساختاهای مناسب میزبان خوبی برای هم میهنانمان باشیم.

 

انتهای پیام/