تندیس طلایی و دیپلم افتخار را به امام جمعه محترم، شهردار دلسوز و علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ شهرستان زرند اهداء می نمایم

مهدی سهرابی زرندی مولف مجموعه مذهبی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی «خاطراتی از وقایع انقلاب اسلامی در زرند» ضمن گلایه و بی مهری برخی از مسئولین شهرستان به خصوص مسئولین اجرایی، مذهبی و فرهنگی این شهر در زمینه عدم هر گونه همکاری و عدم خرید حتی یک جلد از مجموعه فوق از همکاری صمیمانه و دلسوزانه حاج آقا ابراهیمی امام جمعه محترم و مهندس محمدی شهردار زرندتشکر و قدردانی نمود.

مولف «خاطراتی از وقایع انقلاب اسلامی در زرند» با اعلام این خبر افزود: مجموعه فوق، در بین آثار و تولیدات فرهنگی (ادبیات پایداری) حوزه هنری و کتب منتشره در حوزه انقلاب اسلامی در بین مراکز استان ها (سطح کشور) موفق به دریافت تندیس (طلایی) و در زمینه پژوهش و تحقیق، دیپلم افتخار کسب نموده است که این افتخار فرهنگی شهرستان را با در نظر گرفتن علاقه و همکاری جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه محبوب زرند و جناب مهندس محمدی شهردار دلسوز و نیز سایرعلاقه مندان به حوزه تاریخ و فرهنگ شهرستان زرند، اهداء می نمایم.

 

Tandis_Diplomaبه گزارش صدای زرند، مهدی سهرابی زرندی مولف مجموعه مذهبی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی «خاطراتی از وقایع انقلاب اسلامی در زرند» ضمن گلایه و بی مهری برخی از مسئولین شهرستان به خصوص مسئولین اجرایی، مذهبی و فرهنگی این شهر در زمینه عدم هر گونه همکاری و عدم خرید حتی یک جلد از مجموعه فوق (به بهانه نداشتن بودجه) از همکاری صمیمانه و دلسوزانه حاج آقا ابراهیمی امام جمعه محترم، که به منظور ترویج کتاب و نیز تشویق نویسندگان محلی، طی سه مرحله در خطبه های نماز جمعه مسجد جامع زرند، از کتاب فوق تجلیل نمودند و نیز از جناب مهندس محمدی شهردار زرند که از اوایل دهه ی ۸۰ (زمان مدیریت ایشان در مخابرات) علاقه و شوق وافری، به تاریخ شهرستان را عملاً و علناً به اثبات رساندند، تشکر و قدردانی نمود.

 

وی تاکید کرد: بدون شک اسامی مسئولین و مدیران علاقه مند به کتب تاریخی و کسانی که از آثار مکتوب تاریخی اینشان استقبال نمودند، به همراه اسامی مدیرانی که حتی با اهداء و تقدیم کتاب فوق، همت خرید حتی ۵ جلد کتاب را از خود نشان ندادند، اسامی این مدیران، در چاپ دوم از زراوند تا زرند (۲) خواهد آمد.

 

سهرابی زرندی در ادامه اظهار داشت: بدون شک تاریخ آیئینه عبرت برای نسل معاصر و نسل های آینده است. به طور کلی، بشر از بدو خلقت بعد از آن که به واقعیت خیر و شّر پی برد و چون فطرتاً طالب زندگی آرام و آسایش است، از انجام رفتارهای خیر و به تعبیری واضح تر، طالب کارهای ارزش مدار و عدالت خواهانه و حق طلبانه است تا آن جا که تجاوز به حقوق دیگران را مورد انزجار و تنفر قرار داد.

 

ایشان گفت: در هر جامعه ای اعم از مسئولین و یا مردم عادی، تاریخ و فرهنگ شهر خود را دوست دارند. تا آن جا که زمانی، بحث تاریخ پیش می آید، ناخواسته تداعی بخش حاصل اقدامات (خوب یا بد، راست یا دروغ) گذشتگان (پدران و اجداد ما) که در گذشته چه کردند و چگونه زندگی می کردند، ذهن را بخود مشغول می کند که همین مشغله ذهنی علاقه مندان به کتب تاریخی را به این حوزه سوق می دهد.

 

سهرابی اظهار امیدواری کرد: ای کاش شاهد آن بودیم تا مسئولین اجرایی و ارشد زرند که خوشبختانه اکثر آن ها محلی هستند، همت می کردند، در شهرستانی که حدود ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارد، در جهت هم دلی و هم زبانی با محققین و مولفین محلی، لااقل مدیران و روسای ادارات را تشویق به خرید کتاب از مولفین محلی می نمودند، تا آثار آن ها به فروش برسد تا این قشر علاقه مند رغبت به ادامه کارهای تاریخی را احساس کنند.

 

مهدی سهرابی زرند از نویسندگان فعال و از فعالین ارزشی در زمینه فرهنگی و اجتماعی در شهرستان زرند می باشند که با نوشتن چندین کتاب ارزشمند در باب تاریخ و فرهنگ این شهرستان افتخارات زیادی برای این شهرستان کسب نموده اند که متاسفانه با توجه به عدم همکاری نهادهای مختلف با وی در زمینه خرید آثار ارزشمند ایشان، حتی چندی پیش با مشکل پرداخت هزینه های چاپ این آثار روبرو شده بود. جا دارد مسئولین و مردم زرند با خرید آثار بسیار ارزشمند این عزیز، قدمی هر چند کوچک در جهت پیشرفت فرهنگ و آینده ی فرهنگی شهرستان بردارند.

 

 

انتهای پیام/