به بهانه سومین یادواره کوچکترین شهید شهرستان کوهبنان

مورخ ۱۹/۰۸/۹۴ به همت حلقه تربیتی معرفتی نوجوانان پایگاه مقاومت امام حسن مجتبی (ع) سومین یادواره شهید محمد رضا محمد حسنی کوچکترین شهید شهرستان کوهبنان روزبنچ شنبه ۲۱ ماه جاری ساعت ۹:۳۰صبح برگزارخواهدشد.

محمد-رضا-محمد-حسنی1

صدای زرند – حسن احمدی کوهبنانی: دبستان دوران سادگی ها ، صداقت ها ، دلواپسی ها ، قهرهاو آشتی هاست ، روزگاری که تنها غصه ما شکستن نوک مدادمان بود و پاک کنی داشتیم که با آن همه غلطهامون رو پاک میکردیم.


سال ۶۳ با همکلاسی خوش هیکل و رعنائی آشنا شدم که در همون لحظه اول گروه خونی ما با هم یکی شد و شدیم دوست ، فقط دعوای ما سرچطور کنار هم نشستن بود ، من قد کوتاه بودم مجبور بودم جلو بنشینم و او مجبور بود میز آخر بنشینه.

 
بالاخره محمدرضا کاری کرد که یکی از بچه ها جایش را با من عوض کنه .

 
محمدرضا از آنروز محافظ خوبی برای من بود و هم دوست خوبی شد . فکر میکردم به آرزویم رسیدم سال چهارم به خوبی و قبولی تمام شد و در سال پنجم ابتدائی باز هم دوستی ما ادامه داشت . بعضی وقتها عکس پسر عموی شهیدش ( مجید ) را به کلاس می آورد و به اون خیره میشد حواسش به درس و تخته سیاه نبود کتابهایش پر از نقاشی ها ی جنگ بود تانک ، سرباز و اسلحه و …

 
یه روز دیدم شناسنامه اش را به مدرسه اورد و به من نشان داد و گفت تو خط خوبی داری میتونی مثل این تاریخ بنویسی و من شروع کردم به تمرین تاریخ نوشتن مثل شناسنامه ، چند روزی مثل خودش نوشتم و لی قبول نکرد دنبال خودنویس میگشتیم که رنگش با رنگ شناسنامه یکی باشه.

 
به من نمی گفت که چرا میخواهد تاریخ تولدش را عوض کنه من هم نمیپرسیدم بالاخره نمیدانم از کجا خودنویس پیدا کرد و دست برد به شناسنامه و تاریخ تولد خود را پائین تر برد که سنش به یک رزمنده اعزامی بخوره .

 
کم کم به من هم محلی نمیگذاشت تمام عشق و علاقه اش رفتن به جبهه بود من هم کمی ناراحت شده بودم که چرا به من محل نمیگذارد .

 
بعد از چند وقت متوجه شدیم که کار خودش را کرده و همراه رزمندها به جبهه رفته و به آرزوی خودش رسیده ، دلش میخواست برود پیش پسر عموهایش و بالاخره از میزما و کنار ما پرید ، رفت به آسمان خیالش پیوست .

 
شهید محمدرضا محمدحسنی در سال ۱۳۵۲ در خانواده ای مذهبی در کوهبنان به دنیا آمد ، اما بیشتر از ۱۲ سال نتوانست سنگینی تن کوچکش را بر روح بزرگش تحمل کند و در دوازدهمین سال زندگیش در سال ۱۳۶۵ در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

 
متن فوق توسط جناب اقای حسن احمدی کوهبنانی از دوستان این شهید بزرگوار نوشته شده است.

 
گوشه ای از وصیت نامه پرمعنای نوجوانی که هنوز ۱۳ سالش تمام نشده است: برادران و خواهران! امروز روزی است که بر همه شما حجت تمام شده و هیچ عذری ندارید و اگر کوتاهی کنید به روسیاهی ابدی گرفتار خواهید شد و زندگی زودگذر دنیا ارزشی ندارد که به واسطه آن زندگی ابدی آخرت را خراب کنید. من می‌روم ولی به شما برادران، پدران و مادران و خواهران تأکید می‌کنم اگر می‌خواهید رستگار باشید بر شما باد ولایت فقیه، معتقد به ولایت فقیه باشید و بدانید که خط ولایت فقیه در این زمان همان خط علی (ع) در عید غدیر خم می‌باشد و خط های دیگر همان خط های انحرافی آن زمان است . روحش شاد و یادش گرامی . بعد از شهداء ما چه کردیم!؟!

 
به گزارش صدای زرند، مورخ ۱۹/۰۸/۹۴ به همت حلقه تربیتی معرفتی نوجوانان پایگاه مقاومت امام حسن مجتبی (ع) سومین یادواره شهید محمد رضا محمد حسنی کوچکترین شهید شهرستان کوهبنان روزبنچ شنبه ۲۱ ماه جاری ساعت ۹:۳۰صبح برگزارخواهدشد.

 
این مراسم که در تکیه شهید روح الامینی مسجدامام حسن مجتبی(ع) بر پا می شود با سخنرانی حجت الاسلام جعفری امام جمعه شهرستان ادامه پیدا خواهد کرد .
لازم به ذکر است این مراسم با پخش کلیپ ،قرائت دکلمه ،مداحی ،عزاداری و سخنرانی همراه خواهد بود.

 

انتهای پیام/

 

خبرنگار: سیداحمد توکلی