طرح بیابان زدایی غرب بخش یزدان آغاز شد

سرپرست منابع طبیعی شهرستان زرند: به منظور تثبیت شن های روان و مقابله با پدیده بیابان زایی که قسمت اعظم بخش یزدان آباد را با مشکل جدی مواجه نموده است، تصمیم بر آن شد که جهت مقابله با هجوم شن های روان، غرب بخش یزدان آباد تاغ کاری شود.

Taghkariبمناسبت روز جهانی بیابان زدایی (مقابله بابیابان زایی) طرح بیابان زدایی در غرب بخش یزدان آباد آغاز شد.

 

به گزارش خبرنگار صدای زرند از یزدان آباد، مهندس علی میرزایی، سرپرست منابع طبیعی شهرستان زرند، در این باره گفت: به منظور تثبیت شن های روان و مقابله با پدیده بیابان زایی که قسمت اعظم بخش یزدان آباد را با مشکل جدی مواجه نموده است، تصمیم بر آن شد که جهت مقابله با هجوم شن های روان، غرب بخش یزدان آباد تاغ کاری شود.

 

وی اظهار داشت: لذا میزان ۱۲۰هکتار از اراضی بیابانی این منطقه، با اعتبار ۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی تثبیت شن توسط پیمانکار بخش خصوصی و نظارت دولت اجرایی خواهد شد.

 

مهندس میرزایی افزود: بیش از ۲۴۰هکتار از عرصه های طبیعی شهرستان بیابانی بوده و پدیده فرسایش بادی و هجوم شن های روان علاوه بر تهدید راه آهن و جاده ترانزیتی یزدان آباد به بافق، باغات پسته و سلامت مردم را نیز تهدید می کند که امیدواریم درسال های آتی برنامه های مقابله با این پدیده محقق گردد.

 

وی در پایان از مردم خواست همچون گذشته با طبیعت مهربان باشند و از نهالهای جوان محافظت کنند تا مرکز بخش و راههای مواصلاتی ازهجوم شن های روان در امان بمانند.

 

انتهای پیام / ابراهیم ایزدی یزدان آبادی