علوم و معارف اسلامی میراث گرانبهای پیامبر اکرم(ص) است

رئیس سازمان مدارس معارف اسلامی صدرا در گردهمایی مدیران مدارس صدرا استان کرمان در شهرستان زرند علوم و معارف اسلامی را میراث گرانبهای پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد.

رئیس سازمان مدارس معارف اسلامی صدرا در گردهمایی مدیران مدارس صدرا استان کرمان در شهرستان زرند علوم و معارف اسلامی را میراث گرانبهای پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد.

 

محمد علی فتحی

 

به گزارش صدای زرند،محمد علی فتحی بیان داشت: مدار،محور زندگی و رفتار انسان، «شناخت» ها و «باور» های اوست.

 
محمد علی فتحی افزود: هرچه شناخت‌های انسان درست‌تر، عمیق‌تر و جامع‌تر باشد،حرکت او در مسیر کمال و هدف خلقت بیشتر خواهد بود.از این رو تلاش برای کسب معرفت‌های لازم و شناخت‌های مفید و ارزنده،ضروری است.

 
محمد علی فتحی یکی از مهم‌ترین شناخت‌ها را «دین‌شناسی» عنوان کرد..

 
محمد علی فتحی اظهارداشت:از این رو برای رسیدن به آیین خدا پسند و زندگی منطبق با خواسته‌های آفریدگار، ابتدا باید «دین» را شناخت، در مرحله بعد،شناخت آن‌چه انسان را از دین خارج می‌کند و به وادی طغیان و عصیان می‌کشاند، ضروری است.

 
رئیس سازمان مدارس معارف اسلامی خاطرنشان کرد: کسی می‌تواند مدعی زندگی مکتبی و متدیّنانه باشد که برای شناخت دین، تلاش کرده و به این «معرفت ناب» رسیده باشد.

 
محمد علی فتحی تصریح کرد: باید به معارف اسلامی توجه ویژه داشته باشیم و بدانیم که سعادت دنیا و آخرت جز با در نظر گرفتن معارف اسلامی میسر نخواهد شد و ارزشی نخواهد داشت.

 
محمد علی فتحی فراگیری علوم و معارف اسلامی را مهم دانسته و بر روی آوردن نسل جوان به یادگیری علوم دینی و معارف اسلامی تاکید کرد.

 
فتحی مسأله‌ی علم و دانش‌جویی را به خصوص برای آنان که در مرحله‌ی انتخاب راه آینده‌ی خویشند هستند از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار دانست و ابراز داشت: کوچک‌ترین اشتباه و یا کم‌ترین سهل‌انگاری در این راه به معنای نابودی آینده آنها به حساب می آید.

 
فتحی بیان داشت: ما معتقدیم قرآن کریم بزرگ‏ترین هدیه الهى براى انسان‌ها و گرانبهاترین میراث پیامبر اعظم در میان مسلمین است.بنابراین امت اسلامى آنگونه که شایسته است براى استفاده از این میراث عظیم از خود همت نشان دهد.

 
رئیس مدارس معارف اسلامی صدرا تاکید کرد: نهادهای فرهنگی جامعه وظیفه دارند قرآن کریم را که تجلى‌گاه خداوند و یگانه وسیله ارتباط میان بندگان و آفریدگار جهان است، به میان جوانان بیاورند و آنان را با کتاب خدا آشنا، و اندیشه و عمل آنان را با قرآن هماهنگ کنند و بدین وسیله، قرآن را از انزوا و مهجوریت خارج سازند تا فرستاده خدا در روز قیامت، لب به گلایه نگشاید.

 
فتحی در پایان گفت: بهترین فرصت براى آشنایی با قرآن و معارف قرآنی، دوره نوجوانى و جوانى است؛ چرا که آنچه در این دوره فرا گرفته شود، ماندگار و جاودان خواهد بود.

 

انتهای پیام/