تأکید امام جمعه زرند بر اقامه نماز ظهر عاشورا

امام جمعه زرند در همایش راهکارهای استفاده از توانمندی هیئت‌های مذهبی بر لزوم برگزاری عزاداری‌های بی‌ریا و اقامه نماز ظهر عاشورا تأکید کرد.

امام جمعه زرند در همایش راهکارهای استفاده از توانمندی هیئت‌های مذهبی بر لزوم برگزاری عزاداری‌های بی‌ریا و اقامه نماز ظهر عاشورا تأکید کرد.

 

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی

 

به گزارش صدای زرند به نقل از فارس ، در آستانه فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی عصر امروز همایشی با هدف ارائه راهکارهای استفاده از توانمندی هیئت‌های مذهبی در زمینه فرهنگ‌سازی، فعالیت‌های اجتماعی، آشنایی با چالش‌ها و آسیب‌های مذهبی با حضور مسئولان هیئت‌های مذهبی برگزار شد و حجت‌الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند در این همایش بر برگزاری عزاداری‌های بی‌ریا تأکید کرد.

 

وی در این گردهمایی با  تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان  امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یارانش، افزود: واقعه عاشورا یک حادثه تاریخی نیست، بلکه یک مکتب و دانشگاهی است که دروس متعددی را برای بشریت تبیین کرده است.

 

امام جمعه زرند ادامه داد: باید قدر نعمت عاشورا و کربلا و عزاداری‌های امام حسین (ع) را دانست و عزاداری‌های خود را بی‌ریا و برای رضایت خدا انجام داد.

 

ابراهیمی اظهار داشت: اصل و اساس عزاداری‌ها رضایت خداوند است، لذا مسئولان، مدیران و متصدیان هیئت‌های مذهبی شهرستان زرند نباید اجازه دهند، رقابت‌های کاذب در عزاداری امام حسین (ع) ایجاد شود تا عزاداری آنها مورد قبول خداوند قرار گیرد.

 
به گفته وی، عزاداری‌های امام حسین (ع) باید خالصانه و صادقانه و به‌دور از مسائل مادی و دنیایی و رقابت‌های کاذب باشد و تنها با هدف ترویج اسلام و احکام الهی برگزار شود تا از دانشگاه محرم و عاشورای امام حسین (ع) بیشترین بهره‌برداری برای عزاداران حسینی انجام شود.

 

امام جمعه زرند همچنین عزاداری‌های خالصانه را سبب شادی امام زمان (عج) و رعب و وحشت استکبار جهانی و دشمنان اسلام و ولایت دانست و مسئولان هیئت‌های مذهبی زرند و عوامل اجرایی آنها را کارگزاران حادثه کربلا و عاشورا دانست و خواستار حفظ و حراست از این جایگاه ارزشمند الهی شد.

 
ابراهیمی در ادامه با اشاره به روایات متعدد که امام حسین (ع) را مصباح هدایت و کشتی نجات معرفی کرده است، افزود: تمسک به فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) تنها راه نجات و سعادت دنیوی و اخروی بشریت است.

 

این مسئول بر اقامه نماز ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز امام حسین (ع) تاکید کرد و از مسئولان هیئت‌های مذهبی خواست در زمینه اقامه نماز ظهر عاشورا همزمان با بلند شدن بانگ اذان همکاری داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام با ترویج خرافات در عزاداری‌ها اصل اسلام را هدف قرار داده‌اند، ترویج خرافات و آسیب‌های عزاداری‌ها را سبب به خطر افتادن پرچم عزاداری امام حسین (ع) دانست و گفت: شیعه ابتدا باید علمداری مکتب اهل بیت (ع) را حفظ کند و در ادامه برای ترویج این فرهنگ اهتمام داشته باشد.

 

امام جمعه زرند از مسئولان هئیت‌های مذهبی خواست در برنامه‌های مختلف مذهبی طی سال زمینه جذب جوانان و نوجوانان را فراهم کنند.

 

ابراهیمی در پایان از مسئولان هیئت مذهبی خواست تا وعاظ و مداحانی را برای عزاداری‌ها دعوت کنند که بتوانند پیام عاشورا را به‌خوبی به نسل جوان و نوجوان منتقل کنند.

 
انتهای پیام/