کارگروه صنعت، معدن، تجارت زرند به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

کارگروه صنعت، معدن، تجارت زرند به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

کارگروه صنعت، معدن، تجارت زرند به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

Sanat_ (3)

به گزارش صدای زرند ، حبیب الله خنجری فرماندار زرند در این نشست ضمن قدردانی از میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی و حضور مدعوین محترم در این نشست  به کاهش آسیب پذیری اقتصادی در زرند و تدوین برنامه های درست اشاره کرد و بیان داشت: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بر مینای توسعه بومی هر منطقه است و توسعه منطقه ای بستگی به ظرفیت ها و محدودیت های هر منطقه دارد و مبنای تدوین برنامه های توسعه در شهرستان بومی بودن آن است.

فرماندار زرند  به برخی مسائل اساسی در شهرستان اشاره کرد و گفت: عدم یکپارچه بودن اراضی و در نتیجه روند کند توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، عدم تناسب اعتبارات و امکانات موجود با نیاز و جمعیت شهرستان، افت سطح آبهای زیرزمینی در نتیجه کاهش آبدهی چاههای کشاورزی، بهره برداری بی رویه از منابع طبیعی تجدیدشونده شهرستان از جمله مشکلاتی است که باید به آن توجه بیشتری شود.

Sanat_ (2)

این مقام مسئول در ادامه افزود: با توجه به هدف های بلند مدتی که در تنظیم سند توسعه شهرستان دیده شده به توسعه متوازن و تعادل در بهره مندی موزون مناطق شهری و روستایی از توسعه، اشتغال زایی، تقویت بنیان های اقتصادی روستایی و افزایش برخورداری از امکانات عمومی و بهداشتی، ارتقای سرمایه انسانی و گسترش آموزشهای فنی و حرفه ای و تقویت بهره گیری از سازمانهای غیردولتی در بخشهای محوری توسعه شهرستان، توانمندسازی بخش تعاونی و خصوصی برای ایفای فعالیتهای گسترده و اداره بنگاههای اقتصادی بزرگ در اولویت برنامه های توسعه شهرستان خواهد بود.

در ادامه این نشست دکتر علی امیری معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی زرند و رییس کارگروه صنعت معدن و تجارت شهرستان ضمن خیرمقدم به مدیران و روسای صنایع و ادرات شهرستان گفت: بی‌تردید بدون شناخت مفهوم دقیق توسعه، شناسایی عوامل و موانع تحقق آن امکان‌پذیر نمی‌باشد. از نظر مفهومی، توسعه مقوله ای ارزشی، پیچیده و چند بعدی می باشد که ارتباط نزدیکی با مفهوم بهبود و رفاه دارد.

Sanat_ (1)

امیری در ادامه افزود:  به بیان دیگر توسعه جریانی چند بعدی می باشد که مستلزم تغییرات اساسی در ساخت اجتماعی، طرز تلقی عامه مردم و نهادهای ملی و نیز تسریع رشد اقتصادی ، کاهش نابرابری و ریشه کن کردن فقر مطلق است. این معنا و مفهوم از توسعه نشان می دهد که جریان توسعه دربرگیرنده جنبه های کلی و اساسی زندگی مردم یعنی زمینه های اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی،سیاسی و انسانی است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی زرند  در ادامه با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در منطقه تصریح کرد: اکتشاف های جدید کانسارهای فلزی و غیر فلزی، اکتشافات جدید، راه اندازی فراوری مواد معدنی، راه اندازی صنایع، راه اندازی صنایع مرتبط با کشاورزی میتواند از فرصت های سرمایه گذاری جدی و قابل تامل در شهرستان باشد.

خبرنگار صدای زرند : مسعود لشکری

انتهای پیام/