کسب مدال طلای کشوری در رشته طراحی فضای سبز توسط نخبه زرندی

جوان نخبه زرندی آقای علی اسلامی در رشته طراحی فضای سبز در مسابقات ملی مهرات مدال طلا را کسب نمود.

جوان نخبه زرندی آقای علی اسلامی در رشته طراحی فضای سبز در مسابقات ملی مهرات مدال طلا را کسب نمود.

 

Ali-Eslami_03

به گزارش صدای زرند ،  با توجه به موفقیت جوان زرندی در مسابقات ملی مهارت و کسب رتبه اول و مدال طلا، حبیب الله خنجری فرماندار شهرستان زرند به همراه مداحی نژاد رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای، برهانی نژاد رئیس شورای اسلامی شهرستان و سلطانی رئیس شورای ورزش و جوانان ضمن حضور در محل زندگی از ایشان تقدیر نمودند.

 

حبیب الله خنجری فرماندار شهرستان زرند با تقدیر از علی اسلامی جوان نخبه زرندی و دارنده مدال طلا در رشته طراحی فضای سبز گفت: جوانان این مرز و بوم بازوانی نیرومند برای کشور هستند که خواستن و توانستن را معنی کرده اند.

وی با اشاره به نقش جوانان در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس افزود: ما در این انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هروقت  به جوانان مستعد، خلاق و پرتلاش اعتماد کردیم، در همه عرصه ها نتیجه گرفته ایم.

خنجری جوانان را مدیران و کارگزاران آینده کشور دانست و بر حمایت بیشتر از یافته های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی آنان تأکید کرد.

فرماندار زرند بر شناسایی و حمایت نهادها از جوانان نخبه و مستعد شهرستان تأکید کرد و پیشنهاد تشکیل کمیته ای برای ساماندهی امور جوانان نخبه و مستعد شهرستان داد.

Ali-Eslami_01

به گفته مهرداد مداحی نژاد این مسابقات در سطح ملی هر ساله در سه مقطع شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می شود و پس از آن نفرات برگزیده به المپیاد جهانی بین المللی مهارت راه می یابند. در همین راستا در سال گذشته و ابتدای سال جاری مسابقات شهرستانی و استانی برگزار شد و دو نفر از کارآموزان این مرکز و جوانان توانمند این شهرستان موفق کسب مقام اول و به مسابقات کشوری راه یافتند.

مداحی نژاد افزود: مسابقات ملی مهارت مرحله کشوری نیز در شهریور ماه سال جاری برگزار شد و در نهایت تیم استان کرمان موفق به کسب سه مدال طلا و شش دیپلم افتخار گردید که یکی از این مدال ها سهم آقای علی اسلامی جوان نخبه زرندی در رشته طراحی فضای سبز بود.

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای زرند تأکید کرد: برگزیدگان این دوره و دوره قبل مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در اردوهای آماده سازی در چند رشته منتخب به چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت که در سال ۲۰۱۵ در کشور برزیل برگزار می شود، اعزام خواهند شد.

Ali-Eslami_02

وی اعطای مدال لوح تقدیر و استفاده از برگزیدگان به عنوان مربیان مرکز آموزشی و معرفی به بنیاد ملی نخبگان و سایر حمایت های مادی و معنوی برای جذب، حفظ و نگهداری آنها به عنوان نخبگان مهارتی کشور از جمله تسهیلات اعطائی به برگزیدگان مسابقات ملی مهارت عنوان کرد و تصریح کرد: اهمیت به آموزش های مهارتی و نقش آن در توسعه اقتصاد به عموم مردم و ارتفای فرهنگ مهارت آموزی در میان جوانان، شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه های اقتصادی و کشف استعدادها از جمله اهداف برگزاری این مسابقات بود.

ایشان استعداد وتوانائی جوانان زرندی را در زمینه مهارتی را بسیار مثبت ارزیابی نمود و گفت: در همین راستا در سال گذشته نیز ۳ نفر از کارآموزان این مرکز در مسابقات کشوری دیپلم افتخار کسب نمودند و این نشانگر توانمندی و استحقاق بکارگیری آنان در صنایع مختلف شهرستان می باشد.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای با عنایت به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: رشد و توسعه کشور از مسیر اشتغال و تولید می گذرد، لذا با توجه به وجود نرخ بالای بیکاری در جامعه به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی بحث فرهنگ نیروی کار به صورت جدی دنبال شود و نسبت به رفع موانع مسیر توسعه ی اشتغال نگاه عمیق و ریشه ای داشته باشیم.

مداحی نژاد تصریح کرد: با توجه به  رشد و رونق صنعتی در شهرستان در چند سال اخیر تمام سعی و تلاش مجموعه آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بر این بوده که علاوه بر ترویج فرهنگ مهارت جوانان را به سمت این آموزش ها سوق دهیم و با اهمیت به نیاز و اشتغالزایی جوانان در واحدهای صنعتی آموزش های خود را گسترش داده و با حمایت مسئولین فرهنگ کار را تا حدودی تغییر داده ایم.

وی ضمن تشکر از نماینده محترم مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار پرتلاش و دلسوز شهرستان بدلیل اهمیت ویژه به جذب افراد ماهر و بومی در واحدهای صنعتی شهرستان با توجه به کاهش شدید اعتبارات در بخش آموزش های فنی و حرفه ای درخواست حمایت بیشتر مسئولین اجرایی از این مجموعه آموزشی شد.

ایشان ابراز داشت: بدون شک با آموزش های مهارتی و اشتغالزایی می توانیم قدم های مثبتی در مسیر تغییر و ارتقاء فرهنگ و اقتصاد برداریم.

مداحی نژاد ضمن تشریح عملکرد این مرکز اظهار داشت: در حال حاضر مجموعه آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان با اهمیت به کاهش نرخ بیکاری در دو مرکز ثابت (برادران و خواهران) و تیم های مختلف سیار در ۳۲ حرفه آموزشی در بخش دولتی به صورت رایگان به مردم این شهرستان خدمات عرضه می نمایند و تعداد ۲۵ آموزشگاه آزاد نیز با دریافت شهریه آموزش های مهارتی مورد نیاز به متقاضیان ارائه می دهند. اهداف و برنامه های این مرکز بر اساس نیازسنجی آموزشی از بنگاه های اقتصادی و صنایع مختلف در راستای استراتژی سازمان آموزش فنی و حرفه ای و مسیر توسعه شهرستان تدوین گردیده و در راستای رویکرد نوین استاندار محترم استان کرمان در خصوص فعال نمودن بخش خصوصی استفاده بهینه از ظرفیت های این بخش، سعی ما بر این است با برنامه منظم هزینه های دولت را در تجهیز و راه اندازی کار گاه های آموزشی کاهش داده و بیشتر به سمت آموزش های اثرگذار واشتغالزا برویم. البته انجام آن بستگی به تعامل دستگاه های مرتبط و اعلام نیاز شغلی واحدهای صنعتی قبل از بکارگیری و جذب نیروی انسانی دارد. لذا اگر سرمایه گذاران و مجریان بخش خصوصی در این شهرستان آموزش های فنی و مهارتی را نادیده بگیرند علاوه بر لطمه زدن در راندمان و پیشرفت کاری باعث ایجاد اشتغال کاذب در شهرستان زرند خواهند شد.

انتهای پیام/