در خیابان قرنی زرند چه خبر است؟!

صدای زرند – محمد اسلامی: ساعت ۱۲/۴۵ دقیقه ظهر روز جمعه ۱۵ تیرماه است. زبانه های آتش گوئی از آسمان به زمین کشیده می شود. بجز معدود خودرویی که هر از گاهی از خیابان عبور می کند هیچ رفت و آمدی مشاهده نمی شود.

صدای زرند – محمد اسلامی: ساعت ۱۲/۴۵ دقیقه ظهر روز جمعه ۱۵ تیرماه است. زبانه های آتش گوئی از آسمان به زمین کشیده می شود. بجز معدود خودرویی که هر از گاهی از خیابان عبور می کند هیچ رفت و آمدی مشاهده نمی شود.

گوشه ای از خیابان انگار حادثه ای اتفاق افتاده است چون چند نفری در سَمت پیاده رو به جانِ چیزی افتاده اند. کنجکاوی ام باعث می شود کمی بیشتر پدال را بفشارم.

حالا بهتر می توانم پنج شش جوان را ببینم که در حال تحرک هستند.

تعدادی هم چهره هایشان را پوشانده اند.

نزدیکتر می شوم. حالا بهتر می توانم تشخیص دهم که آنجا چه خبر است و در زیر آفتاب سوزان ۴۰ درجه چه اتفاقی افتاده است.

از ماشین پیاده می شوم. چنان باد داغی بر صورتم برخورد که قابل تحمل نبود.

هوا هم بسیار دَم دارد بطوری که نفس کشیدن هم سخت تر شده ،

کارگرانِ شهرداری مشغول کار هستند.

از یکی می پرسم آیا نمی شود در این ساعت استراحت کنید و دم غروب ساعت کاری خود را به اتمام برسانید؟؟

عرق تمام لباسهایش را خیس کرده ، نگاهی به من کرد و با آستینِ لباسش عرقهای صورتش را پاک کرد می گوید: اینجا چند شیفت داریم کار می کنیم. ما که تعطیل کنیم گروه دیگری می آیند! و کار را ادامه می دهند.

تازه می فهمم دلیل اینکه یک شهروند صبح زود از خانه بیرون می رود و چون شبانگاه به منزل بر می گردد متوجه حذف آسفالتهای معیوب و چند ده ساله می شود و ظهر روز بعد با کوچه ای از آسفالتِ تازه و تمیز روبرو می شود چیست؟؟

شاید یکی بگوید خب کار شهرداری همین است . اما شاید یکی دیگر بگوید: بله ولی بین تعهد در قول و قرار تا بدعهدی و حیران کردنِ شهروندان تا ماه‌ها خیلی تفاوت است!!

شهرداری زرند این روزها چنان شتابان در حال انجام کار است که من تازه مفهومِ نهضت آسفالت را درک می کنم.

سالهاست شهرداران از نهضتی وعده می‌دادند که گوئی تبدیل به پرنده ای فراری شده بود و دست هیچکس به آن نمی رسید اما حالا معنی نهضت آسفالت برای تمام شهروندان مفهوم و معنا می یابد.

photo12402024399

یکی دیگر از کارهای قابل تقدیر شهرداری نیز این است که چند روز جلوتر از شروع عملیات با نوشته ای روی بَنری ، زمانِ شروع و زمانِ خاتمه را اطلاع رسانی می کند مثلا ۳ هفته قبل در ابتدای خیابان پوریای ولی و نبش خیابان شهید خلیلی پلاکاردی نظرم را جلب کرده بود که نوشته بودند: پروژه ی مرمت خیابان ،حذف جداول فرسوده و برداشت آسفالت معیوب، جدول گزاری و ترمیم زیرسازی و پخش آسفالت و زیباسازی و … به مدت ۲ ماه طول می کشد و از شکیبایی و همکاری مردم بخصوص ساکنان خیابان و کوچه های منتهی به آن تقدیر شده بود،

این یک کار بسیار نیکویی بود که پیشتر در برخی کلانشهرها از جمله تهران اصفهان کرمان و … دیده بودیم که بنوعی نشانِ احترام به شهروندان است و از طرفی شهرداری نیز خود را ملزم می کند تا در همان زمان ،پروژه را تحویل شهروندان دهد و البته بسیاری مواقع هم ماه‌ها از آن تاریخ هم می گذرد اما هنوز پروژه به پایان نرسیده اما نکته ی شگفت انگیز در زرند،اینجاست که در کمتر از ۲۰ روز پروژه با کیفیت مطلوب به پایان رسیده است!!!

یعنی ۴۰ روز جلوتر از وعده ی ۶۰ روزه!!!

بنظر شما آیا این رفتار شهرداری (عمل به عهد و پیمان با مردم در کوتاهترین زمان) قابل تقدیر نیست؟؟؟

شهروندان زرند این روزها به طور مکرر توسط شهرداری سوپرایز می شوند و این شگفتانه ها قطعا در روحیه ی شهروندان نیز تاثیرات مثبت فراوانی می گذارد.