رئیس دفتر نماینده زرند و کوهبنان

گردشگری حلقه آشتی کنان مهاجران با زادگاهشان محسوب می شود

رئیس دفتر نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی در آئین افتتاحیه واحد بوم گردی بهشت در بابتنگل قدمگاه گفت: اعتقاد دارم که صنعتِ گردشگری باعث آشتی مردم با روستاها می شود و مهمترین اصل در فرایند مهاجرت معکوس می باشد.

به گزارش صدای زرند، علیزاده رئیس دفتر نماینده مردم شهرستان زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی افزود: از همان روز اول نگاه جناب آقای دکتر همتی برای حل مسائل روستاها و آبادانی آنها مورد توجه قرار گرفت و سفرهای مداوم ایشان به روستاهای دور و نزدیک برای دیدن مشکلات و چالش‌ها و نیز بررسی ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در جهت بازگشت رونق به روستاها می باشد.

علیزاده افزود: صنعت گردشگری از ارکان مهم و حیاتی در تحقق اقتصاد مقاومتی است و معتقدیم زمانی که یک روستا مورد توجه گردشگران واقع شود دولتها نیز برای ایجاد زیرساخت‌ها آستین همت بالا می زنند.

او از ایجاد واحدهای گردشگری و بوم گردیها، توجه به زیرساخت‌های مناسب از جمله آب برق گاز،راه، ارتباطات و… معرفی ظرفیت‌های مادی و معنوی روستاها در قالب جشنواره ها بعنوان راههای موثر در بازگشت زندگی به روستاها و آبادی ها خبر داد.

رئیس دفتر دکتر همتی همچنین به مهمترین مشکل روستائیان که مسئله آب است اشاره کرد و گفت: به هر حال یک چالش اقلیمی را شاهدیم و موضوع کاهش بارندگی ها به کشاورزی و حتی دامداری لطمات فراوانی زده است و بسیاری از اهالی روستاها بهمین دلیل روستاها را متارکه کرده اند ولی ما اطمینان داریم چنانچه صنعت گردشگری در روستاها موفق عمل کند بسیاری از همین مهاجران مجددا به موطن و زادگاه خود بازخواهند گشت و در آبادانی روستاهای خود نقش آفرینی می کنند ضمن آنکه بحث انتقال آب خلیج فارس نیز با جدیت در حال پیگیری است که می تواند نَفسی تازه در کالبد روستاهایی که در آستانه ی نابودی قرار گرفته اند خواهد دمید.

علیزاده در پایان از حمایت قاطع دکتر همتی از توسعه گردشگری شهرستان خبر داد و تصریح کرد: نگاه ما نگاه خدمت به مردم با رشد و توسعه ی فعالیت‌های متعدد از جمله اقتصادی و رفاه اجتماعی در انواع زمینه هاست و از هر نوع سرمایه گزاری که بتواند در راستای رشد و توسعه ی پایدار کمک کند حمایت خواهیم کرد.