جرائم انتخاباتی با دقت رصد و پیگیری می شود

دادستان زرند با اشاره به افزایش هجمه رسانه ای معاندین برای ناامید سازی مردم از صندوق رای و کاهش مشارکت، خدشه به سلامت انتخابات و ایجاد شائبه تقلب بدون سند را جرمی مهم دانست که با برخورد قاطع قضایی مواجه می شود.

به گزارش صدای زرند، رضا یعقوبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در ستاد پیشگیری از جرائم انتخابات شهرستان گفت: امروزه با مردمی سازی انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی، شاهد برگزاری یکی از سالم ترین انتخابات در سطح نظام های دارای دموکراسی در ایران هستیم بگونه ای که با نظارت مردمی امکان تقلب بسیار پایین خواهد بود.

وی افزود: ممکن است گاهی از سوی افراد تخلفاتی صورت پذیرد که در نتیجه انتخابات موثر نباشد؛ اما با توجه به جرم انگاری موضوع توسط قانون گذار، دستگاه قضایی در شهرستان زرند به تمام گزارشاتی که به حوزه قضایی واصل شود، با دقت رسیدگی و بدیهی است که با متخلفین برابر مقررات برخورد خواهد شد.

این مقام قضایی خاطر نشان کرد: بی اخلاقی و تحریک هواداران و مردم به درگیری و اخلال در نظم عمومی، توسط ستادهای انتخاباتی و یا هر فرد حقیقی و حقوقی، خط قرمز دستگاه قضایی‌ است و این موضوع همواره مورد رصد مستمر و اشراف کامل اطلاعاتی قرار دارد و به طور قطع با این اشخاص که خواسته یا ناخواسته به این سمت حرکت می کنند با قاطعیت برخورد خواهد شد.

رضا یعقوبی به تحرکات ستادهای انتخاباتی اشاره کرد و ادامه داد: با حساس تر شدن انتخابات در دور دوم، شاهد افزایش فعالیت ستادها و ایجاد شور بیشتر در مردم هستیم، اما از فعالین در امر انتخابات، انتظار می رود از حرکت به سمت تخریب رقیب، ایجاد هجمه های ناروا، تشکیل کارناوال های تبلیغاتی که نظم شهر را مختل می نماید و انتشار مطالب خلاف واقع با هدف موج سازی و اخذ رای بیشتر، جدا پرهیز کنند.

مدعی العموم زرند در پایان با اعلام بی طرفی مسولین قوه‌ قضاییه در امر انتخابات گفت: قانون مداری بایستی به عنوان اصلی مهم مورد توجه همگان باشد و در این خصوص برای رسیدگی عادلانه در دستگاه قضایی تفاوتی میان افراد وجود ندارد؛ بنابراین بایستی تبلیغات صرفا در چهارچوب قوانین و پیش از سکوت تبلیغاتی که مطابق قانون ۲۴ ساعت قبل از آغاز رای گیری است، انجام گیرد.