دادستان زرند خبر داد:

قاضی ویژه جهت رسیدگی به جرائم انتخاباتی در روز برگزاری انتخابات در دادسرا مستقر می شود

با برگزاری جلسه توجیهی برای ضابطین عام، عوامل فراجا آماده تامین امنیت، پیشگیری از وقوع جرائم و برگزاری انتخاباتی سالم در هشتم تیر ماه شدند.

به گزارش صدای زرند، رضا یعقوبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند؛ در جسله آموزشی ویژه ضابطین عام دادگستری ضمن دعوت از مردم جهت شرکت در انتخابات گفت: دادسرای شهرستان همچون انتخابات سال گذشته با حفظ بی طرفی آمادگی لازم را جهت رسیدگی فوری به جرائم انتخاباتی را دارد.

دادستان زرند با بر شمردن و تشریح مهمترین جرائم انتخاباتی گفت: خوشبختانه تا به امروز تخلف و جرم خاصی در حوزه انتخابات گزارش نشده، اما این خویشتن داری و رعایت اخلاق تا روز انتخابات بایستی دنبال، تا زمینه ساز انتخاباتی سالم، مشارکتی، امن، رقابتی با حضور حداکثری اقشار مختلف مردم شود.

رضا یعقوبی گفت: اصل امانت داری از آرای مردم، لزوم هوشیاری عوامل تامین نظم و امنیت شعب در روز رای گیری را طلب می نماید به همین جهت بایستی با دانستن جرائم انتخاباتی نسبت به آن ها حساسیت داشته و در صورت وقوع مراتب به دادسرای شهرستان گزارش شود.

این مقام قضایی حفظ بی طرفی و قاطعیت مامورین و عوامل برگزاری انتخابات را مهم دانست و گفت: ایجاد حاشیه و برهم زدن تجمعات قانونی انتخاباتی، هتک حرمت نامزدها، مخدوش نمودن پوسترها و آثار انتخاباتی نامزدها و تبلیغ خارج از موعد جرم بوده و طرفداران نامزدها بایستی آن ها را مد نظر قرار داده و از سویی دیگر مسئولین ارشد دولتی و ناظرین شورای نگهبان از هر گونه توصیه، تبلیغ، له یا علیه نامزدها خود داری نمایند.

مدعی العموم زرند از استقرار قاضی ویژه جرائم انتخاباتی در روز انتخابات خبر داد و بیان داشت: قاطعیت دستگاه قضایی از ابتدای آغاز فرایند انتخابات تا برگزیده شدن رییس جمهور منتخب است، اما حساسیت در روز رای گیری دو چندان خواهد بود و به همین جهت با استقرار قاضی ویژه در روز انتخابات به جرایمی از جمله خرید و فروش رای، تقلب در برگ رای و شمارش آرا، تهدید و ایجاد رعب و وحشت،  رای دادن با شناسنامه دیگری، اخلال در امر انتخابات، توصیه به افراد جهت رای به نامزدی خاص از سوی اعضای شعبه و… در لحظه رسیدگی خواهد شد.