تقدیر از مدیرعامل زیسکو در همایش ملی روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی و خشکسالی

همایش روز جهانی مقابله بابیابان‌زایی  و خشکسالی با شعار اتحاد برای سرزمین؛ میراث طبیعی ما، آینده ما، سوم تیرماه با حضور عباسعلی نوبخت، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، گل‌بهار نمتوا، نماینده برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP)، اینگ سرانگ، سرپرست دفتر یونسکو در ایران، علی نظری دوست، نماینده فائو در ایران، نمایندگان سفارتخانه‌های عربستان سعودی، عراق، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و چین در ایران و جمعی مسئولان کشوری و فعالان حوزه منابع طبیعی در سالن همایش‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار شد.

صدای زرند – معاون وزیر جهاد کشاورزی در این همایش ضمن گرامی‌داشت ۲۸خردادماه؛ «روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی و خشکسالی»گفت: شعار امسال روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی، «اتحاد برای سرزمین؛ میراث طبیعی ما، آینده ما» است. اگر به این شعار توجه کنیم، خواهیم دید که همه کشورهای دنیا باید برای جلوگیری از تخریب زمین دست به دست هم بدهیم.

رئیس سازمان منابع طبیعی با اشاره به این نکته که برخی کشورها از جمله ایران، به‌شدت درگیر بیابان‌زایی هستند، گفت: در حال حاضر مجموعا ۵میلیارد هکتار از اراضی جهان در ۱۱۰کشور به صورت سالانه دچار بیابان‌زایی می‌شوند.

نوبخت افزود: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ۱.۴میلیون هکتار عملیات مقابله با بیابان‌زایی در ایران انجام شده است که ۲۸۰هزار هکتار از این مقدار از طریق مالچ‌پاشی و بقیه از طریق فعالیت‌های بیولوژیک بوده است.

در پایان این همایش ضمن تقدیر از جوامع محلی و مدیرانی که طی یک سال گذشته، نقش مهمی در اجرای طرح‌های مقابله با بیابان‌زایی در سراسر کشور داشتند، مراسم نهال‌کاری با حضور مهمانان خارجی و داخلی برگزار شد‌.