یادداشتی از دکتر علی علویان

دروغگوها نه به پاستور می روند نه به بهشت

ماجرای رسوایی اخلاقی بیل کلینتون، رئیس جمهور آمریکا در سالهای پایانی قرن ۲۰ یکی از مهمترین خبرهای دنیای سیاست بود. هرچند رسوایی اصلی کلینتون مربوط به رابطه نامشروع او با کارآموز جوان کاخ سفید، مونیکا لویینسکی بود اما نمایندگان سنای آمریکا بعنوان نمایندگان افکار عمومی این کشور، کلینتون را به جرمی بزرگتر استیضاح کردند.

صدای زرند – دکتر علی علویان: آقای رئیس جمهورمرتکب خطایی شده و چوب حراج به حیثیت بزرگترین ابر قدرت دنیا زده است! عاقلانه ترین کار در دنیای سیاست کتمان این مساله و حفظ پرستیژ آمریکا بود! اما نمایندگان سنا او را استیضاح می کنند آنهم نه به جرم رابطه نامشروع بلکه به جرم دروغ گویی به مردم آمریکا و کتمان این مساله !!

جالبی ماجرا آنجا بود که محاکمه و استیضاح کلینتون توسط نمایندگانی صورت گرفت که نه داعیه دین داشتند و نه دین مدار و دین باور بودند! آنها برای استیضاح، نه به هزار و یک دلیل! بلکه فقط به یک دلیل استناد کردند: کسی که در مسند ریاست جمهوری این کشور است، حق ندارد به ملت آمریکا دروغ بگوید!

الغرض اینکه ای کاش به رگ غیرت دینداری ! و ایرانی بودن برخی مسئولان ما هم برمی خورد و در ایران هم مثل آمریکا دروغ گفتن مسئولان به ملت، قباحت داشت و جرم محسوب می شد.

ای کاش در کشور ما ساز و کاری وجود داشت تا وقتی دروغ گفتن یک مسئول به ملت، حالا چه نماینده باشد و چه وزیر و چه کاندیدای ریاست جمهوری، محرز می شد او را از ادامه کار و در واقع از ادامه مسئولیت دروغ گفتن به ملت محروم می کردند.

نقل قول دروغ، آمار دروغ، وعده دروغ، گزارش دروغ، از تحریم های برجامی ازتورم و رشد اقتصادی ازساخت مسکن و…

بخدا ما که خسته شدیم از این همه دروغ اما بعضی ها انگارشترمرغشان همچنان تخم دروغ می زاید ! و ککشان هم نمی گزد. نه از ملت شرم می کنند و نه خوفی از حساب و کتاب قیامت دارند!

من یقین دارم اگر مردم در انتخابات پیش رو و انتخاب خودشان دقت کنند دروغگوها هرگز به پاستور نمی رسند، همانطور که یقین دارم بر اساس سنت الهی دروغگوها به بهشت هم نمی روند.