فرماندار، مدیران زرند را برای ۲۱ سال آینده به خط کرد

سند آمایش یک سند بسیار مهم است که کارهای مطالعاتی آن سالها قبل انجام شده بود اما مثل بسیاری از اسناد ، آغاز آن به دولت رئیس جمهور شهید برمی گردد.

به گزارش صدای زرند، این سند مبتنی بر قابلیت‌های مناطق مختلف است تا بر اساس آن بتوانیم ظرفیت‌هایی برای آینده ی شهرستان بوجود آوریم.

در واقع این سند می کوشد تا قطار خفته ی توسعه که سالهاست در برخی کلانشهرها متوقف شده است را به حرکت وادارد تا مناطق دیگر کشور نیز از مواهب خدادادی که دارند بهره مند شوند.

این سند می خواهد بگوید که تمام ایران صرفا تهران و برخی کلانشهرها نیستند که هر آنچه هست باید آنجا باشد.

سند آمایش سرزمینی می کوشد ثروت و مواهبِ بالقوه ی خدادادی را به فعلیت برساند تا ساکنان تمام مناطق و بویژه مناطق کم برخوردار بیشترین بهره مندی نصیب شان شود.

با این مقدمه کوتاه می خواهم به حواشی اولین جلسه ی توجیهی برای تنظیم سند آمایش سرزمینی زرند که صبح روز پنجشنبه به ریاست فرماندار و با حضور مشاوران و کارشناسان مدیریت و برنامه‌ریزی تشکیل شد بپردازم.

در حالیکه در دوران انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری هستیم و بالطبع تمام نگاه مدیریت اجرایی شهرستان روی برگزاری این انتخابات متمرکز است اما فرماندار زرند با توجه به اهمیت این موضوع در ساختن فردای بهتری برای زرند و زرندیها از مدتها قبل مصرانه خواستار تنظیم این سند بود.

حسینی نژاد که گوئی گوی بومی بودنِ واقعی را از تمام مدیران ربوده است آنچنان با دقت ،مطالب مطرح شده را آنالیز می کرد که بسیاری از حاضران را به سکوت وادار کرد.

او در سخنانی کوتاه گفت: این سند بسیار مهم است و قرار است بر اساس آن ما تمام نیازهای امروز مردم مان را تا سال ۱۴۲۴ ببینیم و برایش برنامه ریزی کنیم و چنانچه موضوعی مغفول بماند یک خیانت به شهرستان زرند و ساکنان با فرهنگ و ولائی زرند است و تاریخ هیچگاه چنین موضوعی را فراموش نخواهد کرد هر چند شخصا و قبل از تصویب سند تک تک مدیران را فرا میخوانم تا مطمئن شوم چیزی از قلم نیفتاده باشد.

فرماندار زرند سپس روی ۳ موضوع بسیار مهم انگشت گذاشت و گفت: صنعت- کشاورزی- گردشگری ۳ ضلع بسیار مهم برای رشد و توسعه ی شهرستان است که در این سند باید بصورت ویژه مدنظر قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان به مواردی همچون نرخ جمعیت، جوانی، فرهنگ و معنویت،آموزش ، بهداشت، راه ، برق، آب، مخابرات، گاز ، ورزش و سایر مقولات اجتماعی دیگر نیز اشاره کرد و افزود: انتظاری که از مدیران تمام دستگاه‌ها دارم این است که با دغدغه مندی ویژه و استفاده از نظرات کارشناسان و نخبگان در هر بخش بهترین سند را برای شهرستان تهیه کنید و بتوانید در آینده با سربلندی چشم در چشم مردم بیندازید .ببینید اگر الان خود را در ۲۱ سال آینده ببینید بعنوان یک شهروند چه نیازهای در حوزه های مرتبط با مسئولیتِ امروزتان دارید.

جلسه به پایان رسید و من بیش از گذشته به شایستگی ، نجابت ، درایت و دانائی چنین فردی در راس مدیریت شهرستان پی می برم.

photo12002921858

در واقع شما نیز با من هم نظر خواهید بود که سیدرضا حسینی نژاد می توانست مثل بسیاری از هم ردیفان خود صرفا به برگزاری چنین جلساتی بپردازد و در هر بخشی هم ضعفی وجود داشت خود را تبرئه کند چرا که اگر چه او رئیس شهرستان است ولی مسئولیت در هر بخش بر عهده مدیران است خاصه اینکه دورنمای شهرستان نیز یک بخش تخصصی و در اختیار روسای ادارات است اما او گوئی برای هر بخشی دغدغه مندی دارد.

پس از جلسه مرا صدا کرد و گفت: کارهای خوبی در بحث گردشگری و صنایع‌دستی در این مدت صورت گرفته که جای قدردانی دارد اما باید از امروز برای ۲۰ سال آینده برنامه داشته باشی و این فرصت بزرگی است تا به تحقق روئای تبدیل زرند به قطب گردشگری کشور کمک کند.

او وقتی به ایجاد ژئو پارک ، هتل پنج ستاره، موزه، پارک های آبی و بادی ، افزایش مجموعه های تفریحی گردشگری و زیرساخت‌های مورد نیاز و … در کمتر از ۵دقیقه اشاره کرد و اطلاعاتی در حوزه ی تخصصی گردشگری و میراث و صنایع‌دستی ارائه داد که مرا به حیرت واداشت . نمی‌دانم او تا کی فرماندار زرند خواهد بود ولی طی حدود ۳ سال که با او کار کردم علاوه بر اینکه خاص ترین نگاه ها را به مجموعه داشت و مساعدت‌های او بی سابقه بود از طرفی پیگیری ها و سماجت هایش برای دفاع از حق و حقوق مردم که گاهی برای اخذ یک امتیاز برای شهرستان به دفعات به وزارتخانه ها می رفت و مثل یک شهروند مطالبه گر زرندی از دستگاه‌ها می خواست تا اعتباراتی برای شهرستان بگیرد ، بدون اغماض او را تبدیل به یکی از دلسوزترین فرمانداران و یکی از خاص ترین مدیرانِ غیر بومی شهرستان زرند کرد که تا به امروز بخود دیده است. او در خدمت به مردم یکی مثل شهید آیه الله دکتر رئیسی است و درست مثل سید مهدی قویدل که هرگز از ذهن تاریخ و دلِ مردم زرند محو نخواهند شد.