نماینده ولی فقیه در استان کرمان

احزاب و سلایق در انتخابات ملاک نباشد

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان در نشست روشنگری و جهاد تبیین در زرند با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهدای خدمت گفت: ما در مدیریت کشور چند راهبرد داریم، اول راهبرد جنگ است که کمتر کشوری آن را انتخاب می‌کند، راهبرد بعدی مدیریت مسالمت‌آمیز است که این نوع مدیریت در دل تسلیم هست، زیرا کشورهای متجاوز اجازه‌ی زندگی مسالمت‌آمیز به کشورها نمی‌دهند. کشور ایران ۸۰ سال از زمان محمدعلی شاه تا پایان سلسله پهلوی با همین رویکرد مدیریت می‌شد که انقلاب اسلامی این روند را تغییر داد.

به گزارش صدای زرند، وی افزود: راهبرد بعدی راهبرد دفاع و بازدارندگی است که در آن راهبرد جنگ، راهبردی برای شرایط اضطراری است‌. زمانی عملیات وعده صادق اتفاق افتاد که نیروهای ما را در سوریه به شهادت می‌رسانند و کشور را به سمت ناامنی می‌کشاندند، هر ضربه‌ای که دشمن می‌زد جواب آن را می‌گرفت اما این پاسخ به صورت رسمی بود، بعد از حمله به کنسولگری ایران ، ما باید ضرب شستی به دشمن نشان می‌دادیم که این حمله ویژگی‌هایی داشت از جمله باید قدرت بازدارندگی ما را به رخ همگان می‌کشاند، دوم برای مردم ما ملموس و قانع‌کننده باشد نکته سوم حرکت طوری باشد که ما را وارد جنگ جدیدی نکند و این قدرت بازدارندگی ما را نشان دهد.

photo 2024 06 13 22 38 41

امام جمعه کرمان تاکید کرد: راهبرد ما مشخص است، کشور ما در یک انتخابات زودهنگام قرار گرفته، رئیس‌جمهور به انتخاب مردم منصوب می‌شود، اولین رئیس‌جمهور را مردم انتخاب کردند سیزدهمین آن را نیز مردم انتخاب نمودند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: اگر در انتخاب‌هایمان، درست و شایسته انتخاب نکنیم و دچار اشتباه شویم دود آن به چشم خودمان می‌رود.

وی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری یادآورشد: پست ریاست جمهوری آنچنان جایگاه حساس و مهمی است که اگر دو نفر کاندید در کنار هم قرار گیرند و تفاوت کم و جزئی با هم داشته باشند این تفاوت به واسطه این مقام، بزرگ و کلان نشان داده می‌شود.

photo 2024 06 13 22 38 40

نماینده‌ولی‌فقیه در کرمان در ادامه توصیه کرد: مردم شما در پیشگاه خدا مسئول هستید، ضمن شرکت حداکثری در انتخابات دقت و تحقیق و کاندیدها را تحلیل کنید، امروز شرایط آزمون و خطا نداریم پس در انتخابات هوشیار باشید.

وی ادامه داد: در انتخابات اگر هوی و هوس‌ها، همشهری‌ها و قومیت‌گرای، احزاب و سلایق و … را دخالت بدهیم و ماموریت را به فرد نامناسب بدهیم خودمان متضرر می‌شویم.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین علیدادی‌سلیمانی در پایان تاکید کرد: برای انتخاب درست بین خود و خدای خود خلوت کنید بین شش کاندیدهایی که هستند، حرف‌ها و نکات‌شان را کنار هم قرار دهید و کسی را انتخاب کنید که آخر کار در پیشگاه خدای متعال شرمنده نباشید‌.

photo 2024 06 13 22 38 38