هم اکنون در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم مطرح شد

رییس دادگستری زرند: با کاهش ۸ درصدی ورودی پرونده سرقت به دستگاه قضایی، بزه مذکور در رتبه دوم جرائم شهرستان قرار گرفت.

به گزارش صدای زرند، ابوالفضل فرحبخش رییس دادگستری شهرستان زرند در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند با تقدیر از دادستان شهرستان و قضات دستگاه قضایی زرند و عملکرد ضابطین در کاهش سرقت گفت: بر اساس آمار رسمی سامانه جامع آماری قوه قضاییه جرم سرقت در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ با کاهش هشت درصدی در جایگاه دوم جرائم شهرستان زرند گرفت.

رییس دادگستری زرند تصریح کرد: کاهش صورت گرفته زمانی معنی دار خواهد بود که به سابقه گذشته در خصوص ده اولویت جرائم شهرستان که بر اساس میزان پرونده های تشکیل شده در حوزه قضایی رتبه بندی می شوند توجه نماییم که در این راستا همواره جرم سرقت در شهرستان زرند به مانند کشور و استان در رتبه اول جرایم بوده است اما حال با کاهشی شدن پرونده ها به رتبه دوم جرایم تبدیل شده است.

وی افزود: در هر صورت سرقت دارای اهمیت است و بایستی برنامه ریزی منظمی برای حراست اموال مردم، پیشگیری از سرقت و برخورد قاطع با سارقین و به ویژه سارقین حرفه ای انجام گیرد که این موضوع نیز در آرای صادره در زرند به شکل ویژه ای نگریسته و اعمال می شود.

فرحبخش ادامه داد: برای شهرستانی چون زرند که دارای یک سبقه ی تاریخی فرهنگی و مذهبی است ما به این میزان کاهش هم رضایت نداریم بلکه باید روزی را ببینیم که دیگر حتی یک مورد جرم در این شهرستان شاهد نباشیم و قطعا دست یابی به این مهم نیاز به کار و تلاش تمام دستگاه‌های شهرستان از اجرائی تا فرهنگی و مذهبی و رسانه ای دارد .

این مقام قضایی بیان داشت: طبق رصد صورت گرفته ،جرم توهین به اشخاص اکنون در صدر جرائم شهرستان قرار گرفته که برای کنترل و کاهش این نوع جرائم بیش از هر چیزی نیاز به کار و فعالیتِ تمام دستگاه‌ها در بحث مسائل فرهنگی و آموزشی هستیم و قطعا نقش رسانه ها برای پیشگیری از این جرائم بسیار حیاتی است.

فرحبخش از تصادفات بعنوان مورد دیگری از موضوعات مهم نام برد و گفت: تمام تلاش ها باید در جهتِ کاهش انواع جرایم بسیج شود .

دکتر فرحبخش از عدم آنتن دهی در برخی مناطق روستایی گلایه کرد و گفت: متاسفانه بحث سرقت در روستاها بویژه در فصل برداشت محصولات کشاورزی و حتی دام بسیار نگران کننده است و قرار دادن دکل های ارتباطی می تواند در پیشگیری از این نوع جرائم بسیار اثرگذار باشد.

photo11959129751