دیدار رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان با رییس دفتر امام جمعه به مناسبت عید قربان

روابط عمومی شبکه دامپزشکی کوهبنان، از دیدار رئیس این شبکه با رییس دفتر امام جمعه و ناظر شرعی کشتارگاه دام این شهرستان در آستانه عید سعید قربان خبر داد.

به گزارش صدای زرند، رییس شبکه دامپزشکی کوهبنان در این دیدار ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید قربان، به وظایف دامپزشکی در حوزه کمک به حفظ بهداشت عمومی جامعه از طریق نظارت بر تولید- توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی بویژه انواع گوشت قرمز و سفید اشاره نمود و اعلام کرد، کشتارگاه دام شهرستان در روز عید سعید قربان آماده ارائه خدمات به خیرین محترم در قالب نظارت شرعی و بهداشتی به دام های کشتاری می باشد.

دکتر امیرحسین همتی اشاره کرد: در روز عید سعید قربان اکیپ های ثابت و سیار دامپزشکی شهرستان در کشتارگاه ها و میادین اصلی شهر مستقر بوده تا پاسخگوی خیرین در زمینه قربانی دام و هدایت دام های کشتاری به کشتارگاه دام شهرستان باشند تا مخاطرات بهداشتی و زیست محیطی ناشی از کشتار دام در خارج از کشتارگاه به حداقل ممکن برسد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین قاسمی، عملکرد شبکه دامپزشکی را در کنترل و پیشگیری از انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام بویژه در مناسبت های مذهبی همانند عید سعید قربان، موثر ارزیابی نمود و اطلاع رسانی به مردم درخصوص آمادگی کامل کشتارگاه و سایر دستگاه های نظارتی شهرستان در روز عید سعید قربان را ضروری دانست.