طاهری در صحن علنی:

در صورت قطع برق صنایع باید دولت میزان خسارت وارده را جبران کند

نماینده مردم زنجان در مجلس با بیان اینکه وزارت نیرو بدهی خود به نیروگاه‌ها را باید پرداخت کند، اضافه کرد: مجلس و دولت باید این موضوع را با جدیت در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش صدای زرند به نقل از ایلنا، “مصطفی طاهری” در نشست علنی یکشنبه، ۲۰ خرداد ماه مجلس شورای اسلامی پس از ارائه گزارش از سوی وزیر نیرو درباره مدیریت مصرف انرژی گفت: بر اساس ماده ۲۵ قانون بهبود محیط کسب و کار به هر دلیلی که شرایط موجب قطعی برق شود اولویت آخر باید تولید باشد، این در حالی است که اکنون برعکس است و به این افتخار می‌کنیم که برق بخش خانگی را قطع نکرده ایم اما برق تولید و کشاورزی قطع شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر اگر به هر دلیلی ناچار به قطع برق صنایع شویم باید دولت میزان خسارت وارده ناشی از این موضوع را جبران کند که متأسفانه این موضوع مغفول مانده است.

وی با اشاره به اینکه گزارش وزیر نیرو درست بوده و مدیریت کمبود برق نسبت به دولت‌های گذشته بهتر شده، افزود: وزارت نیرو باید توضیح دهد که به دلیل قطعی برق چه میزان عدم‌النفع ایجاد شده است، این عدد در سالهای گذشته ۳۰ تا ۴۰ همت بوده است..

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با بیان اینکه وزارت نیرو بدهی خود به نیروگاه‌ها را باید پرداخت کند، اضافه کرد: مجلس و دولت باید این موضوع را با جدیت در دستور کار خود قرار دهند.