پیام مردمی

مشکلاتی در بیمارستان سینای زرند که در شأن مردم نیست

صدای زرند: در ابتدا اعلام می‌شود که: “موارد ذیل نظر شخصی یک شهروند می‌باشد، هرچند برخی از آن‌ها نیز توسط صدای زرند بررسی و صحیح بوده، اما پیام ذیل بر اساس رسالت اطلاع‌رسانی و با لحاظ اصل ۲۴ قانون اساسی و ماده ۳ قانون مطبوعات، منتشر شده است، و نهادهای ذی‌ربط می‌توانند در پاسخ به این پیام، توضیحات خود را ارسال و صدای زرند انتشار آن را برای تنویر افکار عمومی، وظیفه خود می‌داند.

پیام شهروند: بنده حدود یک ماه پیش به مدت ۳ روز در بیمارستان سینا بخش داخلی طبقه سوم بستری بودم و با توجه به گذشت کمتر از سه سال از ساخت بیمارستان مواردی دیدم که در شأن مردم زرند نبود. با توجه به امکانات موجود در بیمارستان که می‌تواند موجب رنجش بیماران استفاده کننده از این بیمارستان شود، مواردی را تیتروار خدمتتان نگارش می‌کنم. باشد که با انعکاس این موارد و پیگیری مسئولان شهرستان، کاستی‌ها برطرف و گامی در جهت رضایت مردم نجیب شهرستان برداشته شود.

۱- شماره تلفنی داخل هر اتاق و راهروها نصب کرده‌اند تحت عنوان «رسیدگی به شکایات و ارائه انتقادات» که اصلاً زنگ نمی‌خورد و با این کار به نوعی به شعور افراد توهین می‌شود.

۲- لباس‌های بیماران بسیار فرسوده و انگار لباس فرد مرده را تحویل بیمار می‌دهند، هم چروک هم کوتاه و مندرس (انگار از دهن گاو گرفته شده‌اند – از این لحاظ در مقایسه با بیمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان که چند روز قبل آنجا بودم، زرند بسیار ضعیف بود و مایه حسرت می‌باشد)

۳- ملحفه تخت‌ها بسیار کهنه و چروک و طی سه روز اصلاً تعویض نشدند و پتوهای کهنه و بسیار کثیف روی تخت‌ها بود (برعکس رفسنجان).

۴- وضعیت سرویس بهداشتی بسیار نامطلوب بود؛ توری پنجره پاره و خراب بود. دستگیره پنجره کنده شده بود و باز بود. اصلاً پنجره بسته نمی‌شد. درب توالت فرنگی شکسته بود. سرشیلنگ خراب بود و از کفشور سرویس پشه و سایر حشرات بیرون می‌آمد.

۵- نانی که همراه غذا و صبحانه می‌دادند، بنظر مانده بود و مشخص است که آشپزخانه بیمارستان به دست کسی است که خیلی دلسوز نیست، چرا که نانوایی اول بلوار هست و می‌توان با کمی تدبیر و مدیریت، نان گرم در وعده غذایی به بیماران داده شود.

۶- بنده روزی که ترخیص شدم، دکتر ساعت ۱۱:۰۰ گفت ترخیصی؛ خب تا روال انجام شد و من از بیمارستان بیرون رفتم، ساعت یک و نیم بود. حال ساعت ۱۲:۰۰ مامور توزیع نهار همین که متوجه شد ترخیص شدم، به من غذا نداد و وقتی که اعتراض کردم گفت، تو ترخیصی و ما غذا نمی‌دهیم و هر کار خواستی بکن! لذا بنده همان لحظه به حراست مراجعه کردم و ایشان را در جریان شماره تلفن نصب شده، نان مانده و عدم تحویل غذا و… قرار دادم، ولی‌ اتفاق خاصی نیفتاد!

۷- شایعاتی در مورد نتایج ارائه شده توسط آزمایشگاه هم وجود دارد که من حرفی نمی‌زنم ولی لطفاً توسط مسئولین و کارشناسان استاندارد و ارزیاب بررسی و صحت‌سنجی شود.

۸- مدیریت بیمارستان نمی‌دانم با چه منطقی آسانسورها را زوج و فرد کرده است که این موضوع باعث بلاتکلیفی افراد به ویژه افرادی که سواد کمتری دارند و اطلاع ندارد، در آسانسورها می‌شود.