اخذ مجوز حمل دام برای جابجایی هر گونه دام در کوهبنان ضروری است

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: ورود دام از شهرستان ها و استان های دیگر به کوهبنان و همچنین خروج دام از مبدا این شهرستان به سایر شهرستان ها و استان های کشور مشروط به اخذ مجوز بهداشتی از شبکه دامپزشکی است.

به گزارش صدای زرند، دکتر امیرحسین همتی رئیس شبکه دامپزشکی کوهبنان گفت: طبق ماده ۳، ۴ و ۱۲ قانون سازمان دامپزشکی، حمل و نقل بهداشتی هر گونه دام نیازمند اخذ مجوز از دامپزشکی است و شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان همانند سایر شهرستان های استان کرمان بر حسن اجرای این قانون نظارت مداوم دارد.

وی افزود: هدف اصلی از الزام به اخذ مجوز حمل، حصول اطمینان از رعایت دستورالعمل های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور از قبیل واکسیناسیون منظم و اجرای اصول بهداشتی- قرنطینه‌ای است تا از این طریق از انتشار آلودگی در جمعیت دامی جلوگیری و سلامت فرآورده‌های خام دامی حفظ شود.

این مقام مسئول همچنین عنوان کرد: حمل دام و طیور زنده، گوشت سفید و قرمز، انواع فرآورده‌های جانبی دام از قبیل شیر، تخم مرغ، عسل، پشم، پوست، کود، امعا و احشای داخلی و همچنین انواع آبزیان از جمله مواردی هستند که حمل و نقل آنها نیازمند مجوز از دامپزشکی است.

همتی در پایان گفت: کلیه افراد و دامداران که مالک خودرو و وانت و یا کامیونت هستند بایستی به منظور اخذ مجوز حمل هرگونه دام به شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان مراجعه و یا با شماره های ۳۳۴۹۴۴۰۱-۲ تماس گرفته تا راهنمایی های لازم را در این خصوص دریافت نمایند.