یادداشتی کوتاه خطاب به مسئولان زرند

وقتی در دشتخاک موبایل “تیکه آجر” می‌شود!

یکی از ساکنین دشتخاک با ارسال پیامی به صدای زرند آورده است در صورت نبود برق، تمام مسیرهای ارتباطی بخصوص آنتن‌دهی موبایل به “فنا” می‌رود!

صدای زرند – حسن‌ضیاءالدینی: منطقه دشتخاک با همه طول و عرضی که می‌شناسیم تشکیل شده است از چندین روستا و معادن متعدد زغالسنگ که با این طول و تفسیر منطقی است هر لحظه آبستن حوادث باشد؛ پر بیراه نیست که در صورت نبود ارتباطات تنها کائنات باید به داد حادثه‌دیدگان برسد!

چند وقت پیش بود که با قطع برق ۶ ساعت هیچ ارتباطی بین این منطقه و مرکز شهر و دیگر مناطق وجود نداشت!

حوادث، جزء لاینفک کار در معادن زغالسنگ است و دور از واقعیت نیست که در نبود فاکتور ارتباط، ضریب حوادث منجر به فوت و نقص عضو افزایش یابد؛ چرا که حضور به موقع نیروهای امداد و نجات در پایین آمدن شدت حوادث امری بدیهی است و مضافاً با وجود جاده‌ای ترانزیتی و اختصاصی حمل زغالسنگ و حوادثی که دامن‌گیر طی طریق‌کنندگان این مسیر می‌شود، منطقی است که دشتخاک از حداقل خدمات مانند ارتباط برخوردار باشد و قرار نیست با کم کاری بعضی مسئولان موبایل‌ در زمان قطع برق حکم تیکه آجر داشته باشد!

پ.ن.: این مشکل مخالف با موضوع پدافند غیرعامل است و به‌نظر می‌رسد به سادگی با خرید چند یو پی اس (UPS) قابل حل می‌باشد که حداقل چند ساعت تا وصل مجدد رفع مشکل می‌شود [صدای زرند خبری از مجهز بودن دکل‌ها به یو پی اس ندارد]