خاطره‌ای از پدر صنعت زرند به مناسبت شهادت رئیس جمهور + فیلم

با شروع تابستان بزرگترین چالش در چند سال اخیر قطع برق در اوج گرمای تیر و مردادماه است.

به گزارش صدای زرند، حقیقتا این چالش برای شهرستان زرند در حداقل زمان مدیریت می‌شود که می‌توان علتش را در افتتاح نیروگاه ۳۲۴ مگاواتی زرند و ۴۵۰ مگاواتی فولاد بوتیا نام برد است.

دکتر علی‌اصغر پورمند که در حقیقت پدر صنعت زرند می‌باشد در توصیف افتتاح نیروگاه میدکو در پیامی به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور نقل می‌کند:به علت فشردگی برنامه‌های رئیس جمهور قرار شد نیروگاه سیکل ترکیبی بوتیا به صورت ویدیو کنفرانس انجام شود که من عدم موافقت خود را اعلام کردم و موضوع خاتمه یافت و ظاهرا با شنیدن شهید رئیسی از این موضوع،برنامه‌ها طوری تنطیم می‌‌شود تا افتتاح حضوری باشد و مدیرعامل میدکو بعد از شهادت رئیس‌جمهور می‌نویسد:شرکت میدکو صد درصد خصوصی است و مدیرعامل آن کارمند دولت نیست لاکن ریاست محترم جمهور برنامه‌های خود را طوری تنظیم می‌فرمایند تا خواسته این حقیر  تحقق یابد.

مدت‌ها به تصمیم ایشان در این خصوص فکر می‌کردم  تا در شهادت ایشان به جمع بندی رسیدم او ولایت‌مدار،بااخلاص و خادم بود…این سبک مدیریتی ادامه سبک مدیریت شهید حاج قاسم سلیمانی است و به همین دلیل شهدا همواره زنده هستند.

متن کامل روایت دکتر پورمند از رئیس جمهور شهید:

بسم الله الرحمن الرحیم

یک روایت از شهید سید ابراهیم رئیسی خادم زائرین آقا امام رضا علیه السلام در کسوت ریاست جمهوری:

در اواخر خرداد ماه سال ۱۴۰۲ قرار بود چند پروژه از زنجیره فولاد و نیروگاه سیکل ترکیبی (بخش گازی) توسط ریاست محترم جمهوری در مجتمع بوتیا (کرمان) مربوط به شرکت میدکو به طوررسمی افتتاح شود.

مقدمات کار برای روز جمعه ۱۴۰۲/۴/۹ آماده شده بود. یک روز قبل از موعد مقرٌر دست اندرکاران مربوط اطلاع دادند که به دلیل فشردگی برنامه‌ها ، افتتاح بوتیا از طریق ویدیو کنفرانس و در شهرستان بم انجام خواهد شد. بنده هم عدم موافقت خود را اعلام کرده و موضوع خاتمه یافت…

اما در روز پنجشنبه ۱۴۰۲/۴/۸ ساعت ۲۴ وزیر محترم نیرو با اینجانب تماس تلفنی داشته و فرمودند جناب آقای رئیس جمهور در کنترل برنامه‌ روز جمعه در کرمان فرمودند افتتاح را در مجتمع بوتیا به صورت حضوری انجام خواهند داد.زمان کوتاه بود ولی با تفضل خداوند متعال در روز جمعه ۱۴۰۲/۴/۹ با تشریف فرمایی ایشان و هیئت همراه افتتاح به صورت رسمی و حضوری انجام شد.

اصل عرایض بنده از این به بعد است:
شرکت میدکو صد در صد خصوصی است و مدیرعامل آن کارمند دولت نیست. لاکن ریاست محترم جمهوری برنامه‌های خود را طوری تنظیم می‌فرمایند تا خواسته این حقیر تحقق یابد.

مدت‌ها به تصمیم ایشان در این خصوص فکر می‌کردم تا در شهادت ایشان به جمع‌بندی رسیدم.

او ولایت مدار، با اخلاص و خادم بود. این را از کسوت خادمی زائرین امام رضا علیه السلام آموخته بود. به نظرم ایشان همان سبک مدیریت قبل خود را داشتند. با این تفاوت که گستره حرم به تمامی کشور توسعه پیدا کرده بود.

او سرزمین اسلامی ایران را حرم و مردم را زائرین این حرم می داند، و این حرم امام و ولی دارد و او در چهارچوب ولایت پذیری و با اخلاص، خدمتگزار مردم است.

برای خود در هر کسوتی شأنی غیر از خدمتگزاری قائل نیست، و این سبک مدیریت ادامه همان سبک مدیریت شهید حاج قاسم سلیمانی است و به همین دلیل شهدا همواره زنده هستند.

اینجانب شهادت ریاست محترم جمهوری آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان را به مقام معظم رهبری و تمامی مردم وفادار کشورمان تسلیت عرض می‌کنم.

به امید روزی که این سبک مدیریت مورد اهتمام همه مدیران کشور اعم از دولتی و خصوصی قرار گیرد.

علی اصغر پورمند – سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۱

 

گزارش تصویری: