دستگاه قضایی با هنجارشکنان در فضای حقیقی و مجازی برخورد می کند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند از برخورد قاطع دستگاه قضایی با افرادی که بصورت سازمان یافته اقدام به هنجارشکنی در جامعه می کنند، خبر داد.

به گزارش صدای زرند، “رضا یعقوبی” در نشست با گروهی از آمران به معروف و ناهیان از منکر و فعالین مذهبی شهرستان، ضمن اعلام مجدد حمایت دستگاه قضایی زرند از طرح نور، پشتیبانی همه‌جانبه از اقدامات قانونی آمران به معروف و ناهیان از منکر را مورد تأکید قرار داد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با تقدیر از اقدامات تاثیر گذار عوامل فراجا در اجرای طرح نور گفت: در برخورد با این گونه جرائم ،تفکیک میان هنجار شکنان و افرادی که از روی غفلت اقدام به این امر می‌کنند،حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: تاکید بر اقدامات فرهنگی و آگاهی بخشی در کنار برخورد قاطع با مرتکبین عمل حرام، در دستگاه قضایی زرند مورد توجه است و در این زمینه دادسرای شهرستان در راستای اجرای دستورات ریاست معظم قوه قضاییه و دادستان محترم کل کشور، از طرح نور با رعایت کلیه جوانب و مصالح نظام ،حمایت قاطع عملی دارد به نحوی که به صورت ویژه و در کوتاه ترین زمان ممکن، به پرونده های مرتبط،رسیدگی می‌شود.

رضا یعقوبی با فصل الخطاب دانستن بیانات رهبری مبنی بر حرام شرعی و سیاسی خواندن کشف حجاب گفت: هیچگونه اغماضی با باندها یا افرادی که به صورت سازماندهی شده با هدف ضربه زدن به عفت عمومی و نظام، کشف حجاب می کنند نخواهد شد و این افراد مستند به ماده ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات به اشد مجازات محکوم خواهند شد.

این مقام قضایی گفت: قوانین و دستورالعمل های موجود، برای قریب ۳۰ دستگاه در حوزه عفاف و‌ حجاب، وظیفه بر شمرده و در این راستا بایستی برای فریب خوردگان، روشنگری انجام شود و در کنار اقدامات رسمی دستگاه ها و ارگان های اجرایی، نظامی و انتظامی، گروه های امر به معروف و نهی از منکر نیز،نقش ویژه ای برای ارشاد و تذکر لسانی دارند.

یعقوبی با اشاره به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، خاطر نشان کرد: با رعایت حقوق شهروندی و مواد مختلف قانون مذکور، آمران به معروف مورد حمایت همه جانبه دستگاه قضایی قرار دارند و در صورت تعرض به این افراد با اختصاص شعبه ویژه، با جدیت کامل و در اسرع وقت به موضوع رسیدگی خواهد شد.

وی ادامه داد: تظاهر به عمل حرام صرفا محدود به فضای حقیقی جامعه نمی شود چه آنکه در حال حاضر آسیب های موجود در فضای مجازی در حال افزایش بوده و کنترل آن نیازمند رصد کامل و اقدامات هماهنگ دستگاه های متولی و فرهنگ ساز جامعه است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند افزود: حساسیت دستگاه قضایی نسبت به آسیب های اجتماعی در خصوص بحث حجاب و عفاف در فضای مجازی و حقیقی باعث گردیده تا تمامی گزارشات دریافتی در خصوص این قبیل جرائم، به دقت رسیدگی شود و به جهت قبح زدایی موضوع، تنها برخی از برخوردهای قضائی، رسانه ای شده است.