غبارروبی ۲۷۵ مسجد در زرند

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان زرند گفت: ۲۷۵ مسجد در شهرستان زرند در آستانه ماه رمضان غبارروبی شد.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان زرند گفت: ۲۷۵ مسجد در شهرستان زرند در آستانه ماه رمضان غبارروبی شد.

sedayezarand

به گزارش صدای زرند ، حجت‌الاسلام‌ مهدی حسنی‌ ظهر امروز در آیین پایان‌ غبارروبی و عطرافشانی مساجد شهرستان زرند ‌اظهار داشت: شهرستان زرند بیش از ۲۷۵ ‌مسجد‌ و ۴۲ تکیه دارد که در زمان حاضر بیش از ۸۰ درصد آنها فعال است.

وی افزود: تمام مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان به ‌منظور آمادگی لازم برای میزبانی ماه میهمانی خدا، غبار‌روبی و عطر‌افشانی شد.

حسنی با اشاره بر حفظ کرامت و طهارت مساجد عنوان کرد: غبار‌روبی مساجد بهانه‌ای برای استقبال از با‌ فضیلت‌‌ترین ماه خدا و فرصتی است که مؤمنان با طهارت قلب خود‌ به میهمانی خداوند در این ماه پر برکت می‌روند.

فرماندار زرند نیز در این مراسم با قدردانی از قشرهای مختلف مردم برای شرکت در این مراسم معنوی ‌ابراز داشت: پیامبر اعظم (ص) در این باره فرمودند، «هر کس جارویی به مسجدی بزند، ثواب آزاد کردن برده‌ای را نصیب خود کرده است».

حبیب‌الله خنجری گفت: هر ساله و در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان، همزمان با سراسر کشور مراسم غبار‌روبی مساجد شهرستان زرند با هدف پاکیزه کردن آنها برای حضور باشکوه و پرشور مردم در خانه خدا انجام می‌شود که ‌سال جاری نیز با حضور پرشور مردم به ویژه جوانان و نوجوانان‌ انجام شد.

انتهای پیام/