معاون استاندار کرمان خواستار شد

ضرورت حمایت از محصولات داخلی استان کرمان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با گلایه از عدم پشتیبانی از تولیدات و محصولات داخل استان گفت: یک سال است که مصوبه شورای تامین استان را مبنی بر اولویت تهیه و تامین نیاز ادارات، صنایع و شرکت ها از تولیدات داخلی گرفته ایم.

به گزارش صدای زرند به نقل از ایسنا، امیر حسن زاده ۲۳ اردیبهشت ماه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به توانمندی شرکت های فناور کوچک و متوسط حوزه آی تی استان اظهار کرد: این شرکت ها بعضا از کشورهای اروپایی ثبت سفارش دارند، اما ادارات، صنایع و شرکت های کرمانی، سفارشات خود را از خارج استان انجام می دهند.

وی با گلایه از این مسئله و عدم پشتیبانی از تولیدات و محصولات داخل استان گفت: یک سال است که مصوبه شورای تامین استان را مبنی بر اولویت تهیه و تامین نیاز ادارات و صنایع و شرکت ها از تولیدات داخلی گرفته ایم.

معاون اقتصادی استاندار کرمان با تاکید بر اینکه امسال در خرید تولیدات داخلی و اجرای این مصوبه جدی پیگیری می کنیم و باید شاهد پشتیبانی و عملکرد قوی ادارات دولتی و صنایع از آن باشیم، افزود: استفاده ادارات، صنایع و شرکت های کرمانی از کالاها و محصولات تولیدی داخل استان، بهره گیری از خدمات شرکت های فناور و آی تی استان و عقد قرارداد بیمه با دفاتر استانی، سه ملاک برای ارزیابی و نحوه عملکرد آنها خواهد بود.

وی گفت: مجموعه ها و افرادی که در این زمینه همکاری نداشته باشند به منزله ترک فعل محسوب می شود.

حسن زاده بیان کرد: کرمان را کرمانی ها باید بسازند، دستور استاندار بر سختگیری در این مورد و جوابگوی مردم هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان “رمان آیدکس ۲۰۲۴” که ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت ماه برگزار می شود، اظهار کرد: سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی در این همایش حضور دارند و لذا همه دستگاه ها باید در پنل های تخصصی شرکت کنند.

حسن زاده همچنین از سفر قریب الوقوع وزیر صمت به استان کرمان خبر داد و گفت: حوزه صنعت، فرش و خودرو در برنامه های سفر وزیر به کرمان دیده شده است.