خطیب جمعه زرند؛

عزت ملی، روابط خارجه و مرزبندی با دشمن سه شاخصه اصلی روابط بین‌الملل

حجت الاسلام افضلی خطیب موقت نماز جمعه زرند ضمن تسلیت شهادت امام صادق علیه السلام بیان کرد:

به گزارش صدای زرند، شهادت امام صادق علیه‌السلام عاشورای دوم است، در زندگی ۲۵۰ ساله ائمه اطهار علیهم السلام نقطه عطف آن زمان امام صادق علیه‌السلام بود که گشایشی حاصل شد و زمینه نشر مکتب شیعه فراهم گردید و امروزه شاهد همه گیری آن هستیم.

وی ادامه داد: ۱۶ اردیبهشت ماه سالروز وضع تحریم‌های جنایتکارانه آمریکا علیه ایران در سال ۱۳۷۴ است که با هدایت امام راحل (ره) و گوش به فرمان بودن مردم ایران این تحریم‌ها شکسته و ناکام ماند.

افضلی ضمن اشاره به سالروز خروج آمریکا از برجام تاکید کرد: عزت ملی ، روابط خارجه و مرزبندی با دشمن سه شاخصه اصلی از اصل عزت ، حکمت و مصلحت در روابط بین الملل است ، کشور اسلامی باید عزت خود را زیر سوال نبرد ، بتواند با همسایگان خود روابط اجتماعی را داشته باشد و مصلحت را در روابط بین الملل در نظر بگیرد و بداند که نمی‌شود به وعده‌های آمریکا دل بست و دست خود را جلوی دشمن دراز نکنیم.

وی ادامه داد: خداوند در سوره توبه می‌فرماید تا زمانی به عهد خود با دشمن پایبند باشید که آن ها هم در تعهداتشان نسبت به شما ثابت قدم باشند. در صورتی که دشمن بر شما چیره شوند بر شما رحم نخواهد کرد. مشرکان در زبان و حرف با شما هستند و در عمل و دل با شما همراه نیستند.

خطیب موقت نماز جمعه زرند در پایان ضمن تبریک به شورای شهر زرند به دلیل کسب رتبه برتر در استان و از آنها خواست که شوراها و سایر مسئولان در جهت حل مشکلات مردم کوشا باشند.