استاندار کرمان:

ظرفیت های مختلف استان زیر سایۀ معادن قرار گرفته اند

استاندار کرمان گفت: عمدۀ ظرفیت های استان زیر سایۀ بلند معادن قرار گرفته اند و به همین دلیل کمتر دیده شده اند و سرمایه گذاری کمتری در حوزه های مختلف صورت گرفته است.

به گزارش صدای زرند، محمدمهدی فداکار در نشست برنامه ریزی و هماهنگی برای برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان (کرمان آیدکس ۱۴۰۳) با تاکید بر اینکه اصل سرمایه گذاری در استان بسیار مهم است، افزود: هدف از سرمایه گذاری در ظرفیت های مختلف استان رها شدن از اقتصاد صرف معدنی است که باید برای تحقق آن جسارت لازم وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ارزش افزوده در همۀ بخش های اقتصادی وجود دارد که به آن کمتر پرداخته شده است، ادامه داد: تاثیر معادن در استان ایجاد اشتغال و برخی مصیبت های آن هاست وگرنه درآمد آن ها مربوط به سهامداران است.

فداکار اضافه کرد: در اولین همایش کرمان آیدکس کارها، پژوهش ها و فعالیت های تحقیقاتی خوبی ارائه و انجام شد و برای دومین دوره باید بیشتر کار شود تا بتوان ظرفیت های استان را برای جذب سرمایه گذار بیشتر معرفی کرد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: در کرمان آیدکس ۱۴۰۳ دعوت از کرمانی های سرمایه گذار در سایر استان های کشور و سایر کشورهای جهان، معرفی و آماده سازی حرفه ای پروژه های سرمایه گذاری، معرفی چندین پروژه با نیازهای زیرساختی آن و اطلاع رسانی همه جانبۀ این همایش باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس اتاق کرمان نیز در این نشست گفت: همایش کرمان آیدکس ۱۴۰۳ حرکت تحول آفرینی در مسیر عبور از اقتصاد منابع بنیان به سمت اقتصاد دانش بنیان خواهد بود.

سیدمهدی طبیب زاده افزود: ما استان مصرف کنندۀ ارزش افزوده هستیم و باید با استفاده از چنین همایش هایی زنجیره ارزش را تعریف کرد.

وی ادامه داد: برای برگزاری این همایش اقداماتی برنامه ریزی، پژوهش ها و محتواهایی تهیه و اقداماتی آغاز شده و با توجه به اینکه زمان زیادی تا برگزاری همایش وجود ندارد، باید بر روی اهداف و چگونگی برگزاری این همایش تمرکز و فعالیت کرد.

طبیب زاده اظهار کرد: اتاق کرمان پلتفرمی را برای ارائۀ همه اطلاعات، ظرفیت ها و محدودیت های دستگاه های مرتبط با سرمایه گذاری تهیه کرده که امیداریم همۀ دستگاه ها از آن استقبال و موارد مورد نیاز را در این پلتفرم بارگذاری کنند.