استاندار کرمان:

مشکل اصلی بخش زغال سنگ سرمایه گذاری است

استاندار کرمان با بیان این که مشکل اصلی بخش زغال سنگ، سرمایه گذاری است، گفت: برای این کار یک شرکت خارجی پای کار آمده که نیاز به پیگیری های بیشتر وجود دارد.

به گزارش صدای زرند، محمدمهدی فداکار در شورای معادن استان کرمان افزود: اخیرا با شرکت میدکو (شرکت مادرتخصصی توسعه معادن و صنایع خاورمیانه) رایزنی کردیم و این شرکت پذیرفته است که برای تامین نیاز خود در حوزۀ زغال سنگ نیز سرمایه گذاری کند.

وی اظهار کرد: میدکو می گوید تولید داخل پاسخگو نیست و هر دو،سه هفته یک کشتی زغال وارد می کند که این کشتی هر بار به هر دلیلی در پهلوگیری، گیر می کند و آنان معترض هستند که زغال سنگ ندارند، در حالی که مشکل زغال سنگ سرمایه گذاری است.

استاندار کرمان بیان کرد: مشکل دیگر این حوزه این است که صندوق بازنشستگی فولاد (برای مدیریت و توسعه این معادن) این کاره (موفق) نیست، بلکه حقوق و مستمری می دهد لذا باید سرمایه گذار آن تغییر کند.

وی همچنین گفت: در حوزۀ سرمایه گذاری معادن نیز، وزیر صمت موافقت کرد که سرمایه گذار معادن اسفندقه زیرمجموعۀ این صندوق نیز عوض شود اما این موضوع هنوز اجرایی نشده است.

فداکار یادآور شد: مشتری های فولادی کنار زغال سنگ قرار گرفته اند و مشکل سرمایه گذاری زغال سنگ به علت ظرفیت ها و وجود نیروی انسانی در این معادن پیگیری می شود.