خرید و توزیع در میدان میوه و تره بار کرمان به صورت الکترونیکی انجام می شود

استاندار کرمان: اتباع به هیچ وجه اجازه خرید و فروش در میدان را ندارند

طی مراسمی با حضور استاندار کرمان، از طرح الکترونیکی نمودن فرایند خرید و توزیع میوه و تره بار در میدان کرمان رونمایی شد.

به گزارش صدای زرند، محمدمهدی فداکار صبح امروز ۲۹ مهر ماه در مراسم رونمایی از طرح الکترونیکی کردن فرآیند خرید و توزیع میوه و تره بار در میدان؛ شفافیت، یکسان سازی قیمت و حذف دلال را مهمترین مزیت الکترونیکی شدن فرآیند خرید و توزیع میوه و تره بار دانست.

وی، بروزرسانی، تغییر و اصلاح فرآیند در این حوزه را اقدام شایسته ای با مزیت های فراوان دانست و اظهارداشت: افرادی که در این سامانه فعالیت می کنند و نسبت به کار خود شفافیت ایجاد کرده اند، باید مشمول تشویق های مالیاتی شوند.

فداکار گفت: با اجرای این طرح، معاملات، درآمدها و هزینه ها از مزرعه تا سفره کاملا شفاف و قیمت ها واقعی می شوند.

استاندار کرمان اظهار داشت: اتباع غیرمجاز اجازه حضور در میدان میوه و تره بار را ندارند و اتباع مجاز تنها می توانند برای کارگری در میدان کار کنند و این افراد به هیچ وجه اجازه خرید و فروش ندارند.

وی، پشتیبانی و حمایت از اجرای طرح را تا رفع نواقص احتمالی مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: به مرور نواقص احتمالی برطرف و سامانه نیز تکمیل خواهد شد، اما تا آن زمان باید پشتیبانی ها و حمایت ها را ادامه داد.

امیر حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان، اجرای این طرح را در راستای سه رویکرد کمک به شفافیت، کاهش تورم و افزایش بازار با استفاده از ظرفیت های جدید برشمرد که با محوریت میدان تره بار آغاز شده است.

وی ادامه داد: اصناف و کسبه، دلسوزتر به مسئله هستند و با همکاری خودشان طرح الکترونیکی کردن فرآیند خرید و توزیع میوه و تره بار دنبال و عملیاتی شد.

حسن زاده از قابلیت فنی طرح برای اجرا در میوه فروشی هم نام برد و گفت: با راه اندازی این نرم افزار شاهد حذف دلالان و بعضا حضور افراد غیرمجاز در میدان ها و خرید و توزیع میوه و تره بار هستیم.

وی، افزایش حس اعتماد در میدان میوه و تره بار را مهمترین مزیت استفاده از این طرح دانش بنیان بیان کرد که طی هشت ماه فعالیت تیم اقتصادی در استان عملیاتی شده است.

انتهای پیام/