استاندار کرمان مطرح کرد؛

تامین زمین مسکن ملی کرمان معطل تصمیم شورای عالی شهرسازی

استاندار کرمان با اشاره به تامین ۴ هزار هکتار زمین در استان برای طرح نهضت ملی مسکن گفت: مشکل تامین زمین در طرح نهضت ملی برطرف شده است اما بخشی از این زمین ها در گرو تصمیم شورای عالی معماری و شهرسازی است که هنوز پاسخی به استان نداده اند.

به گزارش صدای زرند، محمدمهدی فداکار ۲۲ مهرماه در شورای مسکن استان کرمان افزود: یکی از این زمین ها در جیرفت است که تمام کارهای آن در استان انجام شده و میراث فرهنگی کرمان نیز جواب داده است، اما شورای عالی معماری و شهرسازی ۲۷۰ هکتار زمین را بلاتکلیف گذاشته است. در حالی که در جیرفت به دلیل مسیل ها و کشاورزی، جایابی زمین دشوار است.

وی ادامه داد: زمین های عنبرآباد نیز از دستور کار شورای عالی معماری خارج شده در حالی که اصلا برای ما قابل قبول نیست و شورا چنین حقی نداشته است.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: گلایۀ ما از شورای عالی معماری و شهرسازی برقرار است و پیگیری نیز خواهیم کرد، کوتاهی هایی از شورای عالی و ستاد وزارتخانه صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: اصلاح قیمت مسکن بلدالامین که بارها متقاضیان آن اعتراض کردند و حق هم دارند، برای وزارتخانه ارسال کردیم اما مدت ها معطل مانده و استان را گرفتار کرده است. اختیار این مسکن ها به استان داده شود خیلی بهتر است.

فداکار در ادامه با تاکید بر بازرسی و مراقبت از دفاتر مشاور املاک حاشیۀ شهر با کمک دستگاه های مسئول گفت: این دفاتر با تخلفات و مشکلاتی در زمینۀ زمین خواری، فروش اراضی غیر و دیگر مسائل مواجه هستند.

وی همچنین آماده سازی زمین ها را با کمک دستگاه ها و ماشین آلات شهرداری ها و سازمان همیاری شهرداری، مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: آماده سازی ها مقدمۀ واگذاری است و باید هرچه سریع تر انجام شود.

فداکار تهیۀ گزارشی از آماده سازی زمین های طرح نهضت ملی مسکن، بازرسی از املاکی ها و طرح جوانی جمعیت در استان توسط ادارات کل راه و شهرسازی شمال و جنوب استان را لازم دانست تا از طریق صدا و سیما به اطلاع مردم رسانده شود.

استاندار کرمان اظهار کرد: کار دشوار و سختی در استان برای تامین زمین نهضت ملی مسکن انجام شده است. در مسکن مهر، زمین ها آماده و داخل شهر بود، اما در این طرح زمین های داخل محدوده نداشتیم و با پیگیری ها، استعلام ها، رعایت حرائم مختلف، ۴ هزار هکتار زمین الحاق شده است.

انتهای پیام/