در نشست برند شهری مطرح شد؛

شورای عالی برندسازی شهر کرمان تشکیل می شود

استاندار کرمان گفت: کرمان ویژگی های منحصر به فرد و ارزشمندی در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد که هر یک می توانند به تنهایی برجسته سازی شوند.

به گزارش صدای زرند، محمدمهدی فداکار در نشست برند شهری فرصت های سرمایه گذاری در عصر هوش مصنوعی بیان کرد: در حوزۀ برندسازی، محوریت کار با بخش خصوصی باشد و دولت همراهی و پشتیبانی ها را انجام می دهد.

وی افزود: در برند، داشته های یک شهر و منطقه به تصویر کشیده می شود که عموما ویژگی های منحصر به فردی هستند که در هزاران ویژگی دیگر شهر دیده نمی شوند، اما می توان آن ها را برجسته سازی کرد.

فداکار به تفاوت های فرهنگی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: کرمان یک هویت فرهنگی به نام شهید حاج قاسم سلیمانی دارد که به واسطۀ آن برجسته شده و ارزش اقتصادی نیز برای استان به همراه می آورد و همچنین حضور گردشگر مقاومت را شاهد هستیم.

وی افزود: در قدم نخست برای برندسازی باید اجماعی در داخل استان از مجموعه های دولتی، خصوصی و کنشگران فعال این حوزه، رسانه ها و … شکل گیرد و همراه سازی شود.

رئیس اتاق کرمان نیز در این نشست با بیان این که برندسازی شهری مهم ترین ابزار بازاریابی و بازارسازی استان است، گفت: می توان با معرفی برندی برای استان حضور گردشگر را افزایش داد.

سیدمهدی طبیب زاده افزود: اگر ظرفیت های مختلف استان به صورت حرفه ای معرفی و شناخته شوند آن گاه استان به مقصد گردشگری تبدیل خواهد شد و در پی این رویداد توسعه و تحول در اقتصاد شهری اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به ظرفیت های غنی و فاخر استان یادآور شد: متفرق بودن فعالیت ها باعث شده استان به توسعۀ لازم دست نیابد، در صورتی که باید تحول و تغییر نگرش از سمت وابستگی به منابع به سمت اقتصاد دانش بنیان برود.

طبیب زاده با اشاره به اینکه توسعۀ استان با کمک یکدیگر و ایجاد شبکۀ گسترده ای از علاقه مندان و دلسوزان امکان پذیر است، اظهار کرد: باید قصۀ توسعۀ کرمان برای آینده نوشته و تصویری از آیندۀ توسعۀ استان خلق شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نوگرایی بسیار مهم تر از نوسازی است، گفت: نوسازی الزاما به توسعه پایدار نمی انجامد اما نوگرایی حتما به توسعه منجر خواهد شد.

رئیس اتاق کرمان افزود: تحقق توسعه به دید وسیع، بلندنظرانه و آینده نگری نیاز دارد و بیش از همه برنامه ریزی جسورانه می طلبد.

گفتنی است در این نشست مقرر شد شوراى عالى برندسازى شهرى کرمان متشکل از فعالان بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، دستگاه های دولتی و با حمایت و پشتیبانی استانداری تشکیل و همچنین در نشست شورای اداری استان، گزارشی از برگزاری همایش کرمان آیدکس ۱۴۰۳ برای همکاری بیشتر دستگاه های مختلف ارائه شود.

انتهای پیام/